۱۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲
کد خبر: ۵۶۷۲۳۳
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

تحریم های اقتصادی و هسته‌ای نتیجه اعتماد به دشمن است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تحریم‌ها باشد، هسته‌ای نباشد، این نتیجه اعتماد به دشمن است، گفت: دعوای زرگری اروپا و آمریکا توطئه‌ای علیه ایران برای گرفتن فرصت‌ها از کشور است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد شهید بهشتی، گفت: نقشه جدید دشمن آن است که می‌خواهند زمان بگیرند تا هم تحریم‌ها باشد و هم هسته‌ای نباشد.

وی افزود: حتی بین خود دعوای زرگری راه انداختند تا بگویند اروپا و آمریکا باهم اختلاف دارند اما با وجود همه نقشه‌ها حضرت آقا به توطئه آنان پی بردند و در سخنرانی سالگرد رحلت امام دستور آغاز فناوری هسته‌ای را صادر فرمودند و نقشه دشمنان را نقش برآب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با بیان اینکه عنایت و کمک حضرت بقیه الله الاعظم امام زمان(عج) در کلام رهبر معظم انقلاب است، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب در عصر غیبت، حجت امام زمان(عج) بر مسلمانان و امام زمان(عج) حجت خداوند بر مردم هستند از این رو اطاعت و تبعیت از ایشان بر همگان واجب است.

استاد حوزه علمیه درباره جنگ روانی دشمن علیه ملت ایران، اظهار داشت: در حال حاضر دشمن با ایجاد جنگ روانی علیه ملت ایران قصد دارد نقاط قوت کشور را که شامل توانمندی هسته‌ای، بنیه نظامی و موشکی، قدرت دفاعی و جایگاه منطقه‌ای می‌شود را به نقاط اختلاف و تفرقه داخلی تبدیل کند تا مردم بگویند این توانمندی‌ها برای کشور ضروری و لازم نیستند.

وی با تاکید بر اینکه هیج ملت و دولت عاقلی نقاط قوت خود را کنار نمی‌زند، گفت: یاس و ناامید کردن ملت ایران از مهمترین هدف دشمنان به شمار می‌رود حضرت آقا در فرمایشات خود اشاره به نصرت الهی داشتند این نصرت زمانی محقق می‌شود که ما پای عهد و میثاق خود محکم بایستیم و این وعده الهی است و تخلف در آن راه ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری انتخاب رهبر الهی را از ناحیه خداوند دانست و عنوان کرد: خداوند ولی الهی را انتخاب، پشتیبانی و نصرت می‌دهد و ما نیز وظیفه تبعیت و اطاعت از ولایت را داریم.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مردم باید به ولایت نگاه قرآنی داشته باشند تا خداوند از آنان راضی شود، گفت: خداوند می‌فرماید: ولی خدا از همه مومنان بالاتر است؛ انسان با تقوا حق تقدم ولی خدا را قبول دارد و این نشانه ایمان است بنابراین هر عملی که انسان انجام می‌دهد باید با کسب رضایت ولی خدا باشد.

وی حق معرفت را از دیگر حقوق ولی خدا دانست و اظهار داشت: در حق معرفت انسان کسی را از ولی خدا آگاه‌تر نمی‌داند. در این 40 سال بر همه ثابت شد که همه نصیحت‌ها و توصیه‌های حضرت آقا همه درست و به موقع بوده است که نمونه آن همین اعتماد به آمریکا بود که از همان ابتدا فرمودند ما به آمریکا اعتماد نداریم اما برخی با اعتماد به دشمن راهی مذاکرات شدند اما امروز متوجه شدند این اعتماد اشتباه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری ادامه داد: در قضیه درگیری سید حسن نصرالله با رژیم صهیونیستی همه ایشان را از این جنگ منع کردند اما حضرت آقا فرمودند با آنان درگیر شوید که نتیجه آن جنگ 33 روزه و شکست مفتضحانه رژیم صهیونیستی از گروه کوچک شبه نظامی حزب الله بود، این پیروزی نتیجه تبعیت از ولایت است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: رهبری سالهاست شعار سال را اقتصادی تعیین می‌کنند ایشان از همه زودتر به بحران اقتصادی جهان پی بردند از این رو اگر مسؤولان از همان ابتدا توصیه و شعار رهبری را عملی می‌ساختند ما امروز دچار بحران اقتصادی نمی‌شدیم.

وی با تاکید بر اینکه همه مردم باید در برابر کلام ولی الهی تسلیم باشند، خاطرنشان کرد: ولی الهی منتخب حضرت حق هستند و همه مردم وظیفه دارند نسبت به این انتخاب راضی باشند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات