۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۶۷۳۴۶

الوفاق بحرین خواستار آزادی فوری زندانیان سیاسی شد

جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین با محکومیت بازداشت غیرقانونی رییس مرکز حقوق بشر بحرین خواستار آزادی بدون قید و شرط زندانیان سیاسی شد.
جمعیت الوفاق بحرین

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعیت الوفاق الاسلامی بحرین با صدور بیانیه‌ای خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط نبیل رجب رییس مرکز حقوق بشر بحرین و لغو محاکمه وی شد.

الوفاق در این بیانیه تصریح کرد که محاکمه نبیل رجب «سیاسی و غیر عادلانه» بوده و حکم دادگاه بدوی مبنی بر محکومیت این فعال حقوق بشری به تحمّل 5 سال حبس ظالمانه و منافی با قوانین بین‌المللی است.

جمعیت الوفاق بحرین خاطر نشان کرد: با آنکه مطالبات عمومی و حقوق بشری بر محکومیت استمرار بازداشت نبیل رجب تاکید دارد اما رییس مرکز حقوق بشر بحرین همچنان در بازداشت به سر می‌برد.

در بخشی دیگری از این بیانیه آمده است: محاکمه نبیل رجب و سایر فعالان حقوق بشر بحرین تنها به این جرم اظهار نظر پیرامون مسائل داخلی کشور و استفاده از حق طبیعی خود در انتقاد از سیاست‌های حکومتی و آزادی بیان، ناعادلانه و مخالف با قوانین بین‌المللی است.

الوفاق در پایان با اشاره به لزوم آزادی بدون قید و شرط نبیل رجب اظهار داشت: بیانیه اخیر سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری پیام واضحی مبنی بر مشروع نبودن محاکمه این فعال حقوق بشر و صدها زندانی سیاسی دیگر دارد./981/ب903/ر

ارسال نظرات