۱۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۵۶۷۴۹۳
آیت الله قبلان:

پیروان ادیان آسمانی در حمایت از فلسطین به پا خیزند

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با ابراز نگرانی از اقدامات رژیم صهیونیستی در هفته‌های اخیر از علما و پیروان ادیان آسمانی خواست تا در حمایت از مسأله فلسطین به پا خیزند.
آیت الله عبدالامیر قبلان

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، آیت الله عبدالامیر قبلان رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در سخنانی به مناسبت روز جهانی قدس، از تمامی مسلمانان و آزادگان سراسر جهان خواست تا با ملت فلسطین تجدید پیمان کنند.

آیت الله قبلان روز جهانی قدس را یک انقلاب ایمانی برای پیروزی حق در جهان برشمرده و با حمایت از جانفشانی‌های ملت فلسطین تاکید کرد: این جانفشانی‌ها نشان دهنده آن است که مسأله فلسطین در امت اسلامی هچنان زنده است.

وی مبارزه با اسرائیل کلیدواژه تمامی جنبش‌ها و اقدامات برای آزادی فلسطین دانسته و افزود: تحولات جدید و خطرناکی در فلسطین درحال شکل‌گیری است زیرا رژیم صهیونیستی آشکارا به دنبال نابودی مقدسات اسلامی و تضییع کامل حقوق ملت فلسطین است.

رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان خاطر نشان کرد: جهان اسلام و تمامی مسلمانان و مسیحیان جهان باید یاری رسانده به فلسطین را در اولویت خود قرار داده و ملت مظلوم فلسطین را از درد و رنج مبارزه با جنایت‌های تروریست‌های صهیونیستی نجات دهند.

آیت الله قبلان همچنین از علمای مسلمان و مسیحی درخواست کرد تا به وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در نجات فلسطین و کمک به مردم مظلوم آن با اختصاص موضوع سخنرانی‌ها، گفت‌وگوها و خطبه‌های نماز جمعه و سخنان خود در کلیساها عمل کنند.

وی اظهار داشت: علما و پیروان ادیان آسمانی باید خطر رژیم صهیونیستی را که درصدد نابودی ارزش‌ها، مقدسات دینی و اهانت به نمادهای مذهبی مانند مسجد الاقصی است به مردم گوشزد کرده و آمادگی خود را برای محافظت از مقدسات ادیان در فلسطین اعلام کنند./981/ب902/ر

ارسال نظرات