۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۵۶۷۵۲۴
آیت‌الله سبحانی:

بعثت پیامبر منافاتی با نزول قرآن کریم در رمضان ندارد

حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: ما شیعیان معتقدیم که پیامبر اکرم(ص) در ۲۷ رجب به رسالت مبعوث شده است و باید توجه داشت که مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) به رسالت منافاتی با نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ندارد.
ضبط برنامه های تلویزیونی حضرت آیت الله سبحانی ویژه ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، پنجشنبه شب در ویژه برنامه معارفی ماه مبارک رمضان که از شبکه دوم سیما پخش شد، با قرائت آیات سوره مبارکه قدر، اظهار داشت: سه شب در ماه مبارک رمضان احتمال دارد که شب قدر باشد ولی از لحاظ روایات وارده از اهل بیت(ع) احتمال آن که شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان همان شب قدر باشد، بسیار قوی و بیشتر از دو شب دیگر است.

حضرت آیت‌الله سبحانی ابراز داشت: خوشا به حال کسانی که در این شب احیا داشته و از خداوند متعال طلب استغفار کنند تا تحول روحی پیدا کنند و درهای رحمت الهی به رویشان باز شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: در نخستین آیه سوره مبارکه قدر خداوند متعال میفرماید که قرآن در شب قدر نازل شده است، اما باید دانست ماه قدر چه زمانی است و در کدام ماه قرار دارد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال در آیه 185 سوره مبارکه بقره میفرماید که قرآن کریم در ماه رمضان نازل شده است. اگر این آیه را در کنار نخستین آیه سوره مبارکه قدر قرار دهیم، آشکار میشود که شب قدر در ماه مبارک رمضان قرار دارد.

حضرت آیت‌الله سبحانی گفت: ما شیعیان معتقدیم که پیامبر اکرم(ص) در 27 رجب به رسالت مبعوث شده است اما باید توجه داشت که مبعوث شدن پیامبر اکرم(ص) به رسالت منافاتی با نزول قرآن کریم در ماه مبارک رمضان ندارد.  

وی اظهار داشت: از ظاهر آیات سوره قدر متوجه میشویم که همه آیات قرآن کریم در ماه مبارک رمضان به یکباره بر رسول خدا(ص) نازل شده است اما علاوه بر آن نزول دفعی قرآن کریم، خداوند متعال در طی 23 سال نیز قرآن کریم را به قلب پیامبر اکرم(ص) نازل کرده است.  

این مرجع تقلید ابراز داشت: قرآن کریم در ماه مبارک رمضان و در شب قدر به صورت جمعی بر پیامبر اکرم(ص) نازل شده است تا ایشان با محتوای قرآن آشنا شوند و یکبار نیز طی 23 سال به صورت تدریجی بر آن حضرت نازل میشود تا ارتباطش با عالم بالا قطع نشود.

وی  تصریح کرد: خداوند متعال در آیات دوم و سوم سوره مبارکه قدر نخست سوالی مطرح میکند که شب قدر چیست و در ادامه آن را هزاران برابر برتر و ارزشمندتر از شبهای دیگر معرفی میکند.

حضرت آیتالله سبحانی خاطرنشان کرد: بیتردید شب قدر صرفاً مختص به زمان پیامبر اکرم(ص) نیست. چرا که ما در هر سال شب قدر را تجربه میکنیم.

وی با طرح سوالی مبنی بر این که ملائکه در شب قدر بر زمین نازل میشوند، عنوان کرد: ملائکه گاهی برای عذاب و گاهی نیز برای رحمت بر مردم زمین نازل میشوند. شکی در این نیست که شب قدر زمان بخشش و مغفرت الهی است، به همین علت در شب قدر ملائکه برای رحمت بر مردم زمین نازل میشوند./878/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات