۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
کد خبر: ۵۶۷۵۵۷
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد؛

اجرای طرح تبلیغی «بینات» در خراسان شمالی

حجت‌الاسلام سالاری مکی از اجرای طرح تبلیغی «بینات» با مشارکت طلاب حوزه علمیه خراسان شمالی خبر داد و گفت: در این طرح طلاب پایه پنج به بالا پس از طی دوره آموزشی برای تبلیغ به مراکز دینی و فرهنگی مناطق مختلف اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام سالاری مکی

حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای طرح تبلیغی «بینات» در استان، اظهار کرد: طرح سراسری بینات در راستای کادرسازی جریان تبلیغی حوزه شکل گرفته است.

وی افزود: طرح مزبور با این هدف اجرایی شده که وقتی طلبه سطوح مقدماتی تحصیل حوزوی را گذراند و در حال طی سطوح سه و چهار حوزه است، بحث تبلیغ گروهی به‌صورت شبکه‌ای در نقاط مختلف را تجربه کند.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: طلابی که مستعد هستند در دوره آموزشی طرح بینات شرکت کرده و بعد از کسب برخی مهارت‌ها و آموزش‌ها به عرصه تبلیغ در فضای مجازی و حقیقی ورود پیدا می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح بینات کشوری بوده و برای طلاب شرکت‌کننده در این طرح از طریق معاونت تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه قم پرونده تبلیغی تشکیل می‌شود.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه در طرح مزبور محدوده کار تبلیغی هم در اختیار خود مبلغان است، افزود: به‌عنوان مثال یک طلبه در ایام تابستان در روستا و یا محله خود در شهر می‌تواند فعالیت تبلیغی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این طرح کار به‌صورت گروهی انجام می‌شود؛ به این معنا که قرار نیست حتماً روحانی مبلغ طرح بینات در محوریت قرار داشته باشد؛ ازاین‌رو به‌عنوان مثال اداره یک گفتمان دینی، حضور در اردوی نیم روزه دانش‌آموزی و حضور در یک مسجد می‌تواند ازجمله فعالیت‌های روحانی مبلغ طرح بینات باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی با اشاره به اینکه دوره آموزشی طرح بینات شامل ارائه اصول کار و بیان راهکارهای طرح است، اظهار کرد: تشکیل پرونده تبلیغ برای طلاب، فعالیت در طرح هجرت کوتاه‌مدت و ثبت به‌عنوان نیروی مبلغ جهادی ازجمله مزایای شرکت در طرح بینات است./9314/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات