۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
کد خبر: ۵۶۷۵۶۹
رییس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

نمایش غیرت ایرانی اسلامی ملت ایران در راهپیمایی روز قدس

لاریجانی وظیفه همه مسلمانان جهان را دفاع از ملت مظلوم فلسطین خواند و حضور پرشور مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس را لبیک به دعوت رهبر معظم انقلاب و نشانه غیرت ایرانی، اسلامی و انسانی آنان دانست.
لاریجانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس این هفته تهران با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: مردم با این حضور پرشور، به دعوت رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و غیرت ایرانی، اسلامی و انسانی خود را به جهانیان نشان دادند.

وی در ادامه از جریان مقاومت به عنوان تنها راه ملت فلسطین در مواجهه با رژیم صهیونیستی نام برد و افزود: رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۸ کنفرانس هرتسل را برگزار کرد با این شعار که اسرائیل در بزنگاه‌های تاریخی چراکه حوادثی که در منطقه و صحنه بین‌المللی رخ داده شرایط متناقضی را برای این رژیم به وجود آورده است.

رییس مجلس شورای اسلامی، رژیم صهیونیستی را از یک سو با توجه به جریان‌های تروریستی در منطقه همچون داعش و جبهه النصره و سایش تدریجی مسلمانان، خشنود خواند چراکه معتقدند مقاومت جدی در برابر این رژیم قرار ندارد و در بهترین شرایط است، و از طرف دیگر نگران دانست چراکه بر اقتدار جریان مقاومت افزوده شده است.

وی با اشاره به آشفتگی رژیم صهیونیستی در کشتار اخیر فلسطینیان که در برابر انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس شکل گرفت، اظهار داشت: آنها دنبال ایجاد شرایط پیش‌گیرانه و بازدارنده هستند تا به ثبات در منطقه برسند و می‌خواهند با کمک آمریکا، رژیم سعودی و دیگر کشورهای منطقه به ثبات نسبی برسند.

لاریجانی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد ذهن‌ها را از مسأله فلسطین به مسأله دیگر معطوف کنند مانند موضوع هسته‌ای ایران و این روزها هم رسانه‌ها مطرح می‌کنند که سعودی‌ها گفته‌اند ما خلأ فروش نفت ایران را جبران می‌کنیم که نشان می‌دهد مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و سعودی ایران را در کنج قرار دهند.

وی خطاب به این موجودات موزی گفت که مراقب باشند کاری نکنند با کنج قرار دادن ایران سبب ناامنی خودشان شوند.

رییس مجلس شورای اسلامی، درخواست وقیحانه این رژیم از آمریکا برای سیطره اسرائیل بر بلندی‌های جولان را بخش دیگری از این راهبرد دانست و طرح آمریکا را که به عنوان معاهده طرح بزرگ قرن مطرح می‌شود قلابی خواند و اظهار داشت که این طرح‌ها به هیچ‌عنوان سبب نجات آنان نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: آنها تصور می‌کنند که مردم فلسطین ساده‌اندیش هستند و با پول می‌توانند با آنها معامله کنند، در حالی که مردم فلسطین شرافت و غیرت دارند و می‌خواهند به سرزمین اصلی و مادری خود برگردند و این برای آنها قابل فهم نیست.

لاریجانی یادآور شد: آنها در یک معامله شریرانه قرن می‌گویند فکر بازگشت به فلسطین را رها کنید ما به شما کمک‌های انسان‌دوستانه می‌کنیم که این از فضاحت‌هایی است که در دوران جدید با آن مواجه هستیم.

رییس مجلس شورای اسلامی راهبرد دوم رژیم صهیونیستی در شرایط فعلی را ایجاد تغییرات تدریجی در کشورهای منطقه با هدف ایجاد نظم جدید منطقه‌ای دانست و گفت که آنها با صراحت اعلام کرده‌اند که علت تمام خشونت‌ها در خاورمیانه به این سبب است که کشور قدرتمند مسلطی وجود ندارد که این مشکلات را حل کند.

وی با بیان اینکه خیز رژیم صهیونیستی برای این است که قدرت مسلط بر منطقه باشد، گفت: طرح معامله بزرگ قرن نیز اهداف بزرگی را در منطقه دنبال می‌کند که در چارچوب این اهداف مثلث عربستان، آمریکا و اسرائیل باید این شرایط را به وجود آورند.

لاریجانی از تلاش برای ایجاد اشتباه در حوزه مقاومت، فریب استراتژیک به ویژه در کشورهای عرب، طرح تقسیم و شکست اعتصاب عمومی در فلسطین، کاهش جمعیت فلسطینیان و افزایش تعداد یهودیان و تقویت قدرت آنان به عنوان برخی راهبردهای رژیم صهیونیستی برای برون رفت از مشکلات او در منطقه نام برد.

وی تصریح کرد: اسرائیلي‌ها فکر می‌کنند و امیدوارند که برخی کشورهای عرب منطقه را دچار فریب استراتژیک کنند اما غافل هستند که یک هوشیاری سیاسی در بین همه مسلمانان به وجود آمده است و هرکشوری از کشورهای اسلامی که بخواهد لغزش کند و در کنار رژیم صهیونیستی قرار بگیرد با اراده و خواست ملت‌ها، منزوی می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به برخی که می‌گویند جریان رژیم صهیونیستی و برخورد این رژیم با مردم فلسطین به ما چه ارتباطی دارد، با بیان اینکه آنها به شما کار دارند، گفت: باید بدانید که مسأله فلسطین محدود به یک منطقه و ویژه مردم این کشور نیست و وظیفه همه مسلمانان است که از این ملت مظلوم دفاع کنند./920/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات