۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۶۷۶۶۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اخلاق مهم‌ترین گمشده دنیای امروز است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: گمشده امروز دنیا اخلاق و اصول و قوانین اخلاقی است؛ این در حالی است که دین و شریعت ما آنچه از سجایای اخلاقی برای انسان و زندگی و سلوک انسان وجود دارد را بیان کرده است.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در جمع طلاب حوزه علمیه استان، با اشاره به اهمیت آموختن علم دین، اظهار کرد: امام کاظم (ع) می‌فرماید «إِنَّمَا الْعِلْمُ ثَلَاثَةٌ آیةٌ مُحْکمَةٌ أَوْ فَرِیضَةٌ عَادِلَةٌ أَوْ سُنَّةٌ قَائِمَةٌ وَ مَا خَلَاهُنَّ هُوَ فَضْل» و یادآور می‌شود علم بر سه قسم است؛ آیه محکمه، فریضه عادله و سنّت قائمه و آنچه غیر از این‌هاست زیادت و فضل است.

وی افزود: یا علم و دانش نسبت به عقاید حقه است، یا دانش نسبت به اخلاق و آداب فاضله و کریمه است و یا علم نسبت به احکام و بایدها و نبایدهای الهی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دانش نسبت به هر کدام از این ساحت‌ها علم است، ادامه داد: دانش نسبت به باورهای حقه که یک انسان سالم مسلمان باید داشته باشد مانند علم به توحید، معاد، نبوت و آنچه امروز تحت عنوان علم کلام مطرح بوده و شامل باورهای حقه‌ای است که یک انسان مسلمان باید آنها را داشته باشد یکی از مهم‌ترین شقوق علم است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: گمشده امروز دنیا اخلاق و اصول و قوانین اخلاقی است؛ این در حالی است که دین و شریعت ما آنچه از سجایای اخلاقی برای انسان و زندگی و سلوک انسان وجود دارد را بیان کرده است.

وی اضافه کرد: رسول گرامی اسلام فرموده «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» و تأکید کرده فلسفه بعثت من ترویج کرامت‌های اخلاقی بین مردم است؛ ازاین‌رو علم نسبت به آنچه از بایدها و نبایدهایی که انسان سالک الی الله باید انجام دهد بسیار اهمیت دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: علم نوری است که خداوند در دل هر کس که بخواهد قرار می‌دهد و حقیقت علم در عبودیت نهفته است و هر کس از همه بنده‌تر است او از همه عالم‌تر است.

وی افزود: در این دنیا بسیاری ادعای علم و دانش و دانشمندی دارند؛ اما کسی که از همه عبدتر و بنده‌تر باشد از همه دانشمندتر است./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات