۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۳
کد خبر: ۵۶۷۷۵۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی، قدردانی استاندار و نماینده ولی فقیه از حضور حماسی مردم، توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان و دو انتصاب جدید در استانداری از مهم‌ارین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد محمدپور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از تمدید مهلت ارسال آثار به هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی تا پانزدهم تیرماه جاری خبر داد و گفت: هنرمندان عکاس از سراسر کشور می‌‌توانند آثار خود را با محوریت فرهنگ رضوی، تا پانزدهم تیرماه جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

وی گفت: هشتمین جشنواره سراسری عکس رضوی همزمان با دهه کرامت و به مناسبت سالروز میلاد باسعادت هشتمین اخترتابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(علیه السلام) و حضرت معصومه (س) و بزرگداشت حضرت احمدبن‌موسی علیه السلام (شاهچراغ) و در آستانه روز جهانی عکاسی، در تبریز برگزار می‌شود.

محمدپور، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل بیت(ع) و نکوداشت پدیدآورندگان‌ آثار در حوزه عکاسی و کمک به ترویج این عرصه معنوی را از اهم اهداف برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محورهای جشنواره را شامل آداب و فرهنگ زیارت، جلوه های حرم مطهر ائمه اطهار (ع) و بنا‌های مذهبی امامزادگان و فرهنگ ائمه اطهار در تمام نقاط جهان برشمرد.

قدردانی استاندار و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی از حضور حماسی مردم

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و استاندار آذربایجان شرقی در پیامی مشترک از حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کردند. در پیام مشترک حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم و مجید خدابخش آمده است: باردیگر، جلوه‌هایی ماندگار از هوشمندی، بصیرت و همبستگی شما مردم متدین و همیشه در صحنه آذربایجان شرقی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان و با حضور گسترده و باشکوه در راهپیمایی روز قدس متجلی شد.

آفرین بر شما مردم قدرشناس و غیرتمند استان که همنوا با ملت بزرگ ایران اسلامی و همگام با مسلمانان جهان و با شور و شعور انقلابی در حمایت همه جانبه از مقاومت اسلامی فلسطین و آزادی قدس شریف و در لبیک به آرمان‌های امام راحل و در پیروی از منویات مقام معظم رهبری به صحنه آمدید و توطئه‌های دشمنان جمهوری اسلامی را نقش بر آب کردید.

اینجانبان ضمن تشکر و قدردانی از عموم مردان و زنان انقلابی استان که با زبان روزه و قلوبی سرشار از عطر روح بخش قرآن در این ماه عزیز با وحدت و همدلی, عظمت و سربلندی نظام اسلامی را بیمه کردید، از در گاه خداوند منان می خواهیم توفیق خدمتگزاری به چنین مردم بزرگواری را به همه ما عنایت فرماید.

توزیع ۱۰ هزار بسته غذایی میان نیازمندان آذربایجان شرقی

سعید کنعانی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که جمعیت هلال‌احمر سازمانی مردم و غیردولتی است، اظهار داشت: هر خدمات و کمک‌های سازمان جمعیت هلال‌احمر بر پایه مردم و افکار مردم بوده و یکی از هزاران فعالیت هلال‌احمر اجرای طرح همای رحمت است.

وی افزود: طرح همای رحمت در ایام شهادت امیرالمؤمنین (ع) هم با سراسر کشور در آذربایجان شرقی و شهرستان اهر نیز برگزار می‌شود به‌طوری‌که طرح همای رحمت هلال‌احمر اهر سال گذشته به‌عنوان پایلوت کشوری انتخاب‌شده بود که از دلایل آن تعداد بسته‌ها و همبستگی بین ارگان‌ها در برگزاری این طرح بیشتر مدنظر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی ادامه داد: علی‌رغم این‌که قیمت اقلام نسبت به سال گذشته افزایش‌یافته ولی امسال شاهد افزایش تعداد بسته‌های غذایی در اهر بودیم و همین امر نشان می‌دهد که مشارکت خیرین و مردم در اجرای طرح همای رحمت نیز افزایش‌یافته است.

وی از توزیع بیش از ۱۰ هزار بسته غذایی تحت عنوان طرح همای رحمت بین نیازمندان در استان آذربایجان شرقی خبر داد، یادآور شد: طرح همای رحمت در اغلب شهرستان‌های استان به‌ویژه شهرستان‌های اهر، میانه، شبستر، تبریز و مراغه اجرا می‌شود درحالی‌که سال گذشته تعداد بسته‌های غذایی طرح همای رحمت حدود هفت هزار بسته بود.

دو انتصاب جدید در استانداری آذربایجان‌شرقی

وزیر کشور در حکمی جواد رحمتي را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربايجان شرقي منصوب کرد. در این حکم آمده است: به موجب این حکم و بنا به پیشنهاد استاندار آذربایجان شرقی و تأیید معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی، جنابعالی را به سمت معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی منصوب می‌نمایم.

بنابر این گزارش، استاندار آذربایجان شرقی نیز طی حکمی، ظفر محمدی را به عنوان مدیرکل مدیریت بحران استانداری منصوب کرد. ظفر محمدی، متولد سال 1342 در شهرستان میاندوآب، دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت دولتی است و پیش از این مسئولیت فرمانداری مراغه را به مدت 4 سال در دولت یازدهم بر عهده داشته است.

کارشناس دفتر برنامه‌ریزی و بودجه وزارت کشور، شهردار میاندوآب و فرماندار ماکو و سلماس از دیگر عناوین اجرایی وی به شمار می‌رود./935/پ204/ب1

ارسال نظرات