۱۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۹
کد خبر: ۵۶۷۷۷۴
حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری:

روحانیت در خط مقدم مقابله با هجمه دشمنان و بدخواهان است

استاد سطح عالی حوزه علمیه گفت: افزون بر نقش‌آفرینی روحانیت در صیانت از دین و فعالیت در منبر و تبلیغ، روحانیان و علما در طول تاریخ در سایر شئون جامعه ازجمله دفاع در برابر دشمن متجاوز هم نقش‌آفرین و بلکه جلودار بوده‌اند.
رحمانی سبزواری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، استاد سطح عالی حوزه علمیه و نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، عصر امروز در جمع مردم روزه‌دار بجنورد با اشاره به اهمیت آموختن علم دین، اظهار کرد: کسی که از علم و دانش و حکمت برخوردار است در زندگی انسان اثرگذاری خواهد بود.

وی افزود: ما به کسی که تنها فرمول‌های علمی را بلد باشد فقیه نمی‌گوییم؛ زیرا علم دو جور شنیداری و فرمولی بوده و علم فقیه مسموع و شنیداری و فرمولی نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری خاطرنشان کرد: فقیه علم مطبوع دارد که در سرشت و فطرت او نشسته است، تمام رفتار او جلوه فقه است، حرف زدن، سکوت، قیام و قعود او جلوه دین‌مداری و وظیفه‌شناسی و از در فقاهت و جلوه تکلیف دینی او است.

وی تصریح کرد: از ویژگی‌های مهم فقاهت مخالفت با هواهای نفسانی است؛ زیرا در سنگر حفاظت از دین نشستن و رصد کردن همه آنچه دین و دین‌داران را به مخاطره می‌اندازد رسالت بسیار خطیری است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری اظهار کرد: اقتضای جایگاه فقاهت خداباوری است و در پرتو خداباوری باید مردم‌باوری داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید نگاه به مردم را در سبک و سیره امام علی (ع) ببینیم؛ چراکه این امام همام در عمل به مردم و مستمندان توجه داشت.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نقش‌آفرینی تاریخی روحانیت در شئون مختلف جامعه، اظهار کرد: افزون بر نقش‌آفرینی روحانیت در صیانت از دین و فعالیت در منبر و تبلیغ، روحانیان و علما در طول تاریخ در سایر شئون جامعه ازجمله دفاع در برابر دشمن متجاوز هم نقش‌آفرین و بلکه جلودار بوده‌اند./9314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات