۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
کد خبر: ۵۶۷۷۸۳
آیت الله طه محمدی:

فلسفه ماه رمضان امام شناسی است

امام جمعه همدان گفت: فلسفه ماه رمضان این است که انسان امام شناس واقعی باشد به این معنا که رفتار و گفتارش پس از این ماه دنباله رو امامش باشد.
کلاس آیت الله طه محمدی در آرامگاه بوعلی کلاس آیت الله طه محمدی در آرامگاه بوعلی کلاس آیت الله طه محمدی در آرامگاه بوعلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان شب گذشته در جلسه تفسیر قرآن که در آرامگاه بوعلی برگزار شد، با اشاره به لزوم دعا برای افرادی که از دنیا رفته اند، گفت: تمام شیعیان که از دنیا رفته و در عالم برزخ هستند همیشه امید دارند تا ثوابی از این مراسم به آنها برسد.

وی به نقل از محدث قمی خاطرنشان کرد: زمین دو بار گریه کرده است یک بار در شهادت امام علی(ع) و یک بار هم در روز شهادت پسر ایشان امام حسین(ع) در روز عاشورا.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری افزود: این موضوع که زمین گریه کرده است نشان از عزاداری همه موجودات عالم و عظمت ماتم شهادت این پدر و پسر دارد.

وی به معنی کلمه ثارالله اشاره کرد و گفت: زندگی هر انسانی متکی به خون است و نقش امیرمومنان و امام حسین (ع) در حیات دین همانند نقش خون در بدن انسان است.

آیت الله طه محمدی تصریح کرد: همان گونه که زندگی بدون خون معنایی ندارد اگر حضرت علی(ع) و امام حسین(ع) نیز نباشند دین خدا هم وجود نخواهد داشت.

امام جمعه همدان عالم را متکی به وجود امام دانست و گفت: اگر امام و حجت خدا بر روی زمین نباشد این عالم نابود خواهد شد و از بین خواهد رفت.

آیت الله طه محمدی تاکید کرد: فلسفه ماه رمضان این است که انسان امام شناس واقعی باشد به این معنا که رفتار و گفتارش پس از این ماه دنباله رو امامش باشد.

وی به شبهه تراشی های دشمنان اشاره کرد و گفت: در آخر الزمان که از در و دیوار بر سر شیعیان شبهه ریخته می شود خیلی باید برای مقابله با آن تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: اگر ایمان ضعیف یا ناقص باشد تمام اعمال فرد مشکل دارد و صحیح نیست و رفع این مشکل نیازمند فعالیت جدی و اساسی خواهد بود./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات