۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۶۷۸۶۶
عضو جنبش أمل لبنان:

فلسطین مسأله اول جهان اسلام باقی خواهد ماند

عضو جنبش امل لبنان با اشاره به تلاش غرب برای فراموشی مسأله فلسطین خاطر نشان کرد که فلسطین مسأله اول امت اسلامی است.
شیخ حسن عبدالله مسؤول فرهنگی جنبش امل لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسن عبدالله مفتی صور و جبل عامل لبنان در سالگرد بهیج دهینی از شاعران مقاومت، فلسطین را مسأله اول جهان اسلام برشمرد.

شیخ عبدالله گفت: امت اسلامی امروز برای خود اولویت‌هایی خارج از چهارچوب حقیقی برگزیرده و به سوی اختلاف‌ها و گرایش‌های قومیتی، مذهبی و منافعی که روح اختلاف را برانگیزد، حرکت کرده است.

وی افزود: در شرایطی که نیازمند وحدت موضع، رویکرد و نظر امت اسلامی و پذیرش قدس و مسأله فلسطین به عنوان اولویت اول جهان اسلام هستیم، برخی با دستاویز قرار دادن مسائل قومیتی درصدد ایجاد شکاف در میان مسلمانان هستند.

مفتی جبل عامل خاطر نشان کرد: ماه رمضان ماه رحمت و ماه خداست. امت اسلامی به رحمت و شفقت میان یکدیگر دعوت شدند اما آنچه که اکنون رخ داده مخالف با تعالیم الهی است.

شیخ عبدالله اظهار داشت: ما از اصلاح و وحدت حول مسأله فلسطین ناامید نیستیم. غرب برای پایان دادن به مسأله فلسطین به سود رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که ایستادگی در برابر این اقدامات نیازمند آگاهی و هوشیاری امت اسلامی است.

از سوی دیگر شیخ حسام العیلانی از روحانیان برجسته اهل سنت صیدای لبنان با ابراز نگرانی از وضعیت نابسامان فلسطینی‌های ساکن منطقه عین الحلوة، گروه‌های فلسطینی را مسؤول این مشکلات دانست.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی گروه‌های فلسطینی در مقابله با افراط گرایان حاضر در منطقه عین الحلوه سبب شده تا دولت لبنان تدابیر امنیتی شدیدی را در این منطقه حکمفرما کند که این امر به افزایش مشکلات اوارگان فلسطینی منجر شده است.

این روحانی اهل سنت لبنان گفت: ملت لبنان در اثبات حسن نیت خود در همراهی با مردم مظلوم فلسطین و دفاع از آرمان‌های فلسطین نیاز به هیچ شاهدی ندارد. ملت لبنان همچون گذشته در دفاع از حقوق اجتماعی و انسانی ملت فلسطین از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد./981/ب901/ر

ارسال نظرات