۲۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۵۶۷۹۱۱
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

فرصت استغفار در روزهای پایانی ماه رمضان غنیمت شمرده شود

حجت الاسلام نوبری گفت: اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم، باید قدر این لحظات معنوی و عرفانی را دانسته و از خدا عاقبت بخیری در دنیا و آخرت طلب کنیم.
حسین نوبری

حجت الاسلام حسین نوبری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تاکید بر این‌که روزهای پایانی ماه مبارک رمضان فرصتی برای طلب عفو و بخشش از درگاه الهی برای آغاز زندگی خداپسند است، اظهار داشت: این ماه پر خیر و برکت فرصتی مهم در جهت احیای ارزش‌های دینی و اخلاقی در جامعه است.

وی با بیان این‌که رمضان، ماه مغفرت، تربیت نفس و تمرین بندگی به درگاه حضرت حق است، افزود: دعا و نیایش شبانه در این ماه بافضیلت بسیار مورد سفارش قرار گرفته است، چنانکه رسول گرامی اسلام(ص) در دهه پایانی ماه رمضان ضمن این‌که معتکف می‌شدند، شب‌ها بسیار راز و نیاز و تزرع به درگاه الهی داشتند.

حجت الاسلام نوبری با اشاره به این‌که باید با بهره گیری از فرصت های ماه مبارک رمضان و تزکیه نفس، مسیر تعالی و سعادت را پیمود، بیان کرد: روزه‌داری در طول یک ماه، فرصتی برای پاکیزی جسم و روح از پلیدی‌ها و زشتی‌ها بوده است، چه خوب است در روزهای باقی مانده این ماه با تقوا و پرهیزکاری فرصتی برای خودشناسی و خداشناسی فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه درهای رحمت، بخشش و مغرفت در تمامی ایام سال به روی بندگان حقیقی خدا باز است، افزود: سفره رحمت الهی در ماه رمضان بسیار گسترده‌تر از دیگر ایام سال است، اگر به دنبال سعادت دنیا و آخرت هستیم، باید قدر این لحظات معنوی و عرفانی را دانسته و از خدا عاقبت بخیری در دنیا و آخرت طلب کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این‌که شب‌ها و روزهای ماه مبارک رمضان بهترین لحظات برای تعالی معنوی است، تصریح کرد: فرصت استغفار در روزهای پایانی ماه رمضان باید غنیمت شمرده شود و اگر کسی به سفره گسترده این ماه روحانی توجه نکند در حقیقت از نور به سمت ظلمت رفته است.

حجت الاسلام نوبری در پایان خواستار زمینه‌سازی برای حضور جوانان و عموم اقشار جامعه در سنت حسنه اعتکاف رمضانیه در مساجد شد و گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات مطلوبی در این راستا صورت گرفته اما هنوز این سنت حسنه همگانی نشده و جا دارد همچون اعتکاف ماه رجب مورد توجه اقشار جامعه قرار گیرد./935/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات