۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۵۶۸۰۶۵
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

بی بصیرتی مولود جهل و عامل بسیاری از مشکلات است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جهل و بی بصیرتی عامل اصلی مشکلات و سختی‌ها است، گفت: جهل انسان را به سمت کفر و شرک سوق می‌دهد.
حجت الاسلام مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مومنی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد ارگ تهران، گفت: بی تردید انسان در مسیر سلوک و رسیدن به درجات عالی نیاز به نظم و برنامه ریزی دارد.

وی افزود: برای رسیدن به کمال دنیوی و سعادت اخروی نظم و برنامه ریزی لازم است بنابراین ناکامی انسان در زندگی معلول این دو علت است، امام صادق(ع) می‌فرمایند: من برای لحظه لحظه زندگی خودم برنامه ریزی دارم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی با بیان اینکه انسان از رهگذر نظم و برنامه ریزی به درجات و اهداف عالیه دست می‌یابد، ابراز کرد: صاحب جواهر از منظمان عصر خود بودند بزرگان و علمای دین اهل نظم و مطالعه هستند از این رو به توفیقات الهی دست می‌یابند و عقب نمی‌مانند.

استاد حوزه علمیه بی نظمی را یکی از عوامل افسردگی و اضطراب دانست و اظهار داشت: بی نظمی نشانه بی عقلی است.

وی بالاترین فقر را جهل بیان کرد و گفت: امروز کسانی که تصور می‌کنند مردم دین گریز شده‌اند خودشان دین گریز هستند از این رو لازم است مردم نسبت به علوم دینی آگاهی بیشتری داشته باشند تا گرفتار شبهات این افراد نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی جهل را عامل بسیاری از مشکلات و دشواری‌ها بیان کرد و اظهار داشت: هر بلایی سر بشر آمده به خاطر جهل بود، بی بصیرتی جهل است و جهل انسان را به سمت کفر و شرک سوق می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با استناد به کلام امام صادق(ع) که فرمودند: زندگی من بر چهار علم استوار است تا به این واسطه از چهار دام شیطان در امان بمانم، گفت: حضرت فرمودند: ابتدا اینکه همه اعمالم را خودم انجام می‌دهم تا دچار تنبلی و تن پروری نشوم زیرا یکی از دام‌های شیطان ایجاد سستی و رخوت در انسان است.

وی با بیان اینکه حضرت اطمینان قلب داشتن را یکی از آن چهار علم بیان کردند، اظهار داشت: اطمینان قلب مانع استرس و وحشت می‌شود انسان باید به خداوند اعتماد و اطمینان داشته باشد تا به آرامش برسد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فرمودند: انسان باید خود را در محضر خداوند ببیند تا خطا نکند و دیگر اینکه انسان هر لحظه باید آماده مرگ باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات