۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۶۸۱۶۷
مدیر مؤسسه فقه اقتصادی طیبات:

توجه به احکام مالی اسلام اقتصاد جامعه را اصلاح خواهد کرد

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر این‌که هرگونه انحراف از احکام اقتصادی اسلام منجر به بروز فساد در این عرصه خواهد شد، گفت: توجه به احکام مالی اسلام اقتصاد جامعه را اصلاح خواهد کرد.
حجت الاسلام جواد عباذی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام جواد عبادی، مدیر مؤسسه فقه اقتصادی طیبات امروز در جمع کارکنان جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که آیات قرآن و احکام اسلام ضامن اقتصاد جوامع است، اظهار داشت: هرگونه انحراف از احکام اقتصادی اسلام منجر به بروز فساد در این عرصه خواهد شد.

وی بر لزوم آشنایی و آموزش فعالان اقتصادی با احکام اسلامی قبل از آغاز فعالیت های اقتصادی تاکید کرد و گفت: متأسفانه اغلب افرادی که گرفتار پدیده شوم و حرام ربا در بازار شده‌اند، یا آشنایی با احکام دینی و یا تعلق خاطر به مبانی اسلامی نداشته‌اند، همین مسأله موجب شده دادگاه‌ها مملو از پرونده‌هایی باشد که بخشی مربوط به فساد اقتصادی است.

این کارشناس فقه اقتصادی با قرائت آیاتی از سوره بقره افزود: امام علی(ع) از مسلمانان خواسته قبل از هر نوع کار اقتصادی، احکام مالی اسلام را فرا گیرند وگرنه گرفتار مصائبی خواهند شد که خروج از آن بسیار سخت خواهد بود؛ جالب است بدانید در گذشته‌ای نه چندان دور بازاریان قبل از حضور در کسب و کار در کلاس های مکاسب و فقهی حوزه شرکت می کردند.

حجت الاسلام عبادی با تأکید بر این‌که توجه به احکام مالی اسلام اقتصاد جامعه را اصلاح خواهد کرد، ادامه داد: یکی از وظایف مسلمانان کسب روزی از راه حلال است، طبق فرموده علامه طباطبایی(ره) در تفسیر المیزان، از نظر قرآن کریم بعد از گناه کبیره شرک و قتل مؤمن، هیچ گناهی به بزرگی و پلیدی گناه رباخواری نیست و معادل جنگ با خدا و پیامبر(ص) قلمداد شده است.

وی با بیان این‌که کسب روزی از هر راه ممکن تفکری غلط در جامعه است، افزود: تنها روزی حلال است که بابرکت بوده و مایه تعالی است، هر چند اندک باشد، اگر به این فرموده مولای متقیان که تأکید دارند؛ خداوند متعال ضامن روزی بندگان خود است؛ اعتقاد داریم، نباید به دنبال "اکل مال بالباطل" باشیم.

گفتنی است، در پایان این مراسم از کارکنان و شرکت کنندگان و متولیان برگزاری کلاس‌های روخوانی و روانخوانی قرآن کریم در سازمان هلال احمر استان آذربایجان‌شرقی با اهدای لوح سپاس تجلیل به عمل آمد./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات