۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۵۶۸۲۶۸

حضور موفق مبلغان حوزوی در اماکن عمومی تبریز

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این که طرح ضیافت الهی بازخورد خوبی از سوی مردم و مسؤولان داشته است، گفت: مبلغان حوزوی حضوری موفق در اماکن عمومی تبریز داشته اند.
علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه طرح ضیافت الهی که با حضور مبلغان حوزوی این طرح برگزار شد، اظهار داشت: طبق ارزیابی‌های به عمل آمده و نظرسنجی‌های صورت گرفته، فعالیت مبلغان در اماکن عمومی، پارک‌ها و بوستان‌های شهر تبریز با موفقیت همراه بوده است.

وی با بیان این که اجرای طرح ضیافت الهی در ۵ پارک و تعدادی از امامزادگان استان برنامه ریزی شده بود، ادامه داد: این طرح از ابتدای ماه مبارک رمضان با حضور ۴۰ نفر از مبلغان اعزامی از قم و تعدادی از طلاب و روحانیان بومی، با مشارکت معاونت فرهنگی شهرداری تبریز و همچنین معاونت فرهنگی، اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد.

حجت الاسلام مصائبی با بیان این‌که در جریان اجرای طرح ضیافت الهی شاهد برپایی غرفه های پاسخ گویی به سؤالات دینی، مشاوره خانواده و ازدواج، کودک و نوجوان، نرم‌های چندرسانه ای دینی و نمایشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی بودیم، خاطر نشان کرد: در اجرای چنین طرح هایی باید به دنبال ثمره و خروجی مورد انتظار باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حضور تبلیغی روحانیان و مبلغان حوزوی همواره یکی از مباحث چالش‌برانگیز در جوامع حوزوی بوده است، گفت: مبلغان باید با آسیب شناسی ابعاد مختلف این مسأله، از سال آینده خلأهای موجود را شناسایی و در تولید محتوا برای تبلیغ روزآمد و اثرگذار اهتمام داشته باشند.

وی با بیان این که طرح ضیافت الهی بازخورد خوبی از سوی مردم و مسؤولان داشته است، تصریح کرد: تنها تئوری پردازی در خصوص  توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی کافی نیست؛ همانطور که معظم‌له فرمودند، باید مانند افسر جنگ نرم، خود برای رفع نواقصات تصمیم گیری کنیم. 

حجت الاسلام مصائبی حضور جهادی روحانیان در پارک ها، بوستان‌ها و اماکن عمومی جهت تبلیغ معارف دینی را ارزشمند دانست و عنوان کرد: روحانیان مبلغ صرفا نباید به استقبال مردم از این گونه طرح ها متکی باشند، به یقین آغاز هر طرحی با ضعف‌ها و قوت‌هایی همراه است که باید شناسایی شوند./935/پ203/ب1

ارسال نظرات