۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۵۶۸۴۵۶
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

تلالوء نور علی و فاطمه در قیامت

حافظ بین‌المللی قرآن کریم گفت: قرآن در آیات ابتدایی سوره ملک، فلسفه مرگ را سنجش و ارزیابی اعمال انسان معرفی کرده است.
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسمی

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم، حافظ بین‌المللی قرآن و نماینده مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری، در سخنان خود به بیان نکات تفسیری پرداخت و با اشاره به سوره انسان گفت: در آیاتی از این سوره بعد از اینکه به اطعام اهل‌بیت(ع) به مسکین، یتیم و فقیر اشاره کرده است به پاداش آنان یعنی بهشت اشاره فرموده است.

وی افزود: در این آیات برخی ویژگی بهشت و بهشتیان معرفی شده از جمله اینکه فردای قیامت در بهشت خورشیدی دیده نمی‌شود و زمهریر هم نیست.

حاج ابوالقاسم بیان کرد: مفسر تفسیر روح المعانی روایتی نقل کرده که در حالی که بهشتیان در بهشت هستند نوری مانند خورشید مشاهده می‌کنند که بهشت را روشن کرده است و می‌پرسند خدایا تو فرمودی در بهشت خورشیدی نیست و جواب می‌آید که علی و فاطمه(س) هستند که بهشت از نور لبخند آنان نورانی شده است.

این حافظ بین‌المللی قرآن کریم با اشاره به سوره ملک اظهار کرد: در ابتدای این سوره فلسفه مرگ، ارزیابی عمل انسان بیان شده تا مشخص شود که عمل کدام انسان نیکوتر است.

وی افزود: در روایات بیان شده که میزان قبولی عمل کثرت آن نیست بلکه ملاک کیفیت و اخلاص آن است.

حاج ابوالقاسم با بیان اینکه براساس روایات نگهداری و مداومت بر عمل نیک از خود آن برتر است بیان کرد: همه تلاش کنیم تا دستاورد‌های ماه مبارک رمضان را برای خود حفظ کنیم.

وی با اشاره به مشابهت نفس لوامه با دادگاه قیامت عنوان کرد: وقتی انسان کار بدی بکند نفس لوامه او را سرزنش می‌کند./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: ایکنا

ارسال نظرات