۲۵ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۶۸۵۱۲
رییس جمهور ازبکستان:

وظیف مسلمانان آشناسازی جهانیان با آموزه های اسلام است

رییس جمهور ازبکستان با تبریک عید سعید فطر به مردم این کشور گفت: در این برهه از زمان آشنایی جامعه جهانی با ماهیت اصلی دین مقدس اسلام از جمله وظایف امروز مسلمانان می‌باشد.
«شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان

به گزارش خبرگزاری رسا، «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان به مردم این کشور فرار رسیدن عید فطر  و روز جشن مهربانی، نیک دلی و سخاوت را تبریک گفت.

رییس جمهور ازبکستان اظهار داشت: عید فطر یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و بایستی برای داشتن چنین روزی از خداوند تشکر کنیم.

میرضیایف ادامه داد: در این برهه از زمان حفظ و آشنایی جامعه جهانی با ماهیت اصلی بشردوستانه دین مقدس اسلام از جمله وظایف امروز مسلمانان می‌باشد.  

میرضیایف تاکید کرد: اخیرا در این زمینه در کشور کارهای گسترده ای انجام گرفت. از جمله مراکز بین المللی علمی با نام های دانشمندان برجسته ما مانند «امام بخاری» «امام ترمذی»، مرکز تمدن اسلامی، فرهنگستان بین المللی اسلامی ازبکستان ایجاد شد.

وی اظهار داشت: ازبکستان از تریبون های بین المللی یک سری ابتکارات مهم عملی مبنی بر مبارزه با تهدیدات و ستیزه جویی مطرح کرده است.  

میرضیایف در پایان گفت: پیشنهاد ارایه شده ازبکستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مورد تصویب قطعنامه ویژه «معرفت و تسامح دینی» از سوی جامعه جهانی مورد حمایت قرار گرفته است.

گفتنی است، «شوکت میرضیایف» رییس جمهور ازبکستان نخستین بار در تاریخ معاصر این کشور با صدور فرمانی در آستانه عید سعید فطر 226 زندانی در این کشور را مورد عفو قرار داد که این در تاریخ ازبکستان بی سابقه است.

هم‌اکنون ازبکستان با بیش از 32 میلیون و 807 نفر جمعیت پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی است که اکثریت مردم آن‌را مسلمانان اهل سنت تشکیل می‌دهد./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات