۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۸۷۹۴
سرمقاله؛

در مورد نامه دیوانگان سیاسی!

اگر تحلیل عبرت‌آموز رییس جمهور را از مذاكرات برجام بپذیریم، گفت‌وگوی مجدد با آمریكا هم دیوانگی است و هم پیشنهاد دهندگان آن را می توان در شمار دیوانگان سیاسی به شمار آورد.
پوستر | مذاکره با آمریکا ممنوع است

به گزارش خبرگزاری رسا، بیش از صد نفر از مدعیان اصلاح طلبی خواستار مذاكره مستقیم و بدون قید و شرط جمهوری اسلامی با ترامپ شده اند!

سازه این امضاها نشان می‌دهد بهائیان در كنار كمونیست‌ها، كمونیست‌ها در كنار برخی اصلاح‌طلبان وطن‌فروش حاضر در خیمه فتنه‌گری، مفسدان اقتصادی و برخی ورشكستگان سیاسی اصرار دارند برای چنین پیشنهادی در كنار هم دیده شوند.

گونه‌شناسی امضاها نشان می‌دهد فتنه‌گران سبز و بنفش چه كسانی هستند و چگونه بی‌پروا منافع دشمنان قسم‌خورده ملت را در ایران نمایندگی می‌كنند.

ملت ایران فراموش نمی‌كند در اوج فتنه 88 نمایندگان جنبش سبز به اتحادیه اروپا و كنگره آمریكا رفتند و تقاضا كردند تحریم‌ها را تشدید كنند تا دولت به زانو درآید. حال برخی از همان‌ها در فتنه‌ای دیگر پس از تقض عهد و بدعهدی آمریكا به جمهوری اسلامی پیشنهاد می‌كنند باز به مذاكره بپردازد و اقتدار و امنیت ملی را كه در برجام مورد تحدید و تهدید دشمن قرار گرفت، به ثمن بخس بفروشد.

آبان 96 رئیس جمهور كه برای دفاع از وزیران پیشنهادی علوم و نیرو به مجلس رفته بود، در واكنش به تقاضای آمریكا مبنی بر گفتگو با رهبر كره شمالی گفت: مگر كره شمالی دیوانه است با شما مذاكره كند؟! وی گفت: «آمریكا می‌گوید ما اهل مذاكره نیستیم، ما اهل پیمان و تعهد نیستیم و اصول اخلاقی و بین‌المللی را نمی‌شناسیم، حالا به یك كشور شرق آسیا می‌گویند بیا با ما مذاكره كن، مگر دیوانه شده‌اند با شما مذاكره كنند؟» وی آب پاكی عدم مذاكره را روی دست آمریكایی‌ها ریخت و گفت: «موشك را ساخته‌ایم، می سازیم و خواهیم ساخت.»

اگر تحلیل عبرت‌آموز رئیس جمهور را از مذاكرات برجام بپذیریم، گفتگوی مجدد با آمریكا هم دیوانگی است و هم پیشنهاد دهندگان آن را  می توان در شمار دیوانگان سیاسی به شمار آورد. حالا چرا این پیشنهاد در این مقطع زمانی مطرح شده است سرّ آن را در اظهارات اخیر ترامپ باید جستجو كرد كه گفت: «معتقدم ایرانی‌ها دوباره به مذاكره باز‌می‌گردند و می‌گویند كه می‌خواهند برای یك توافق دیگر مذاكره كنند.» از این بیان ترامپ می‌شود ایرانی‌های مورد نظر او كه كمی بیشتر از یكصد نفرند، چه كسانی هستند، چه سوابقی دارند، وزن سیاسی آنها چقدر است و موضع آنها چیست؟

ترامپ از آن سوی دنیا رفت به سنگاپور بدون هیچ دستاوردی در مذاكره با «اون» رهبر کره شمالی به واشنگتن برگشت، در حالی كه تنها حرف جدی او در مذاكرات این بود كه؛ پس از 70 سال خصومت با كره شمالی، سربازان خود را از منطقه می‌بریم و مانورهای نظامی را متوقف می‌كنیم.

تنها دستاورد ترامپ در این سفر همین جمله‌ای بود كه گفته؛ «ایرانی‌ها به مذاكره بر‌می‌گردند»! این سخن وی باید یك رفرنس داشته باشد، رفرنس آن را جمعی از دیوانگان سیاسی كه دستی در فتنه دو دهه اخیر داشته اند با چنین نامه ای باید تأمین می كردند.

تحلیل این دیوانه‌بازی‌ها را می‌شود در روزگار فلاكت بار وضعیت كنونی رژیم صهیونیستی، هم در درون و هم در بیرون آن به درستی فهمید. حكام فاسد ایالت پنجاهم آمریكا یعنی اسرائیل غاصب در زیر ضربات خرد كننده مقاومت دست و پا می‌زند. انتفاضه بازگشت چون كابوسی خواب خوش را از آنها گرفته است. رژیم صهیونیستی در خطوط مرزی خود در غزه، لبنان و سوریه به شدت احساس خطر می‌كند. در كرانه باختری رود اردن با انفجار عظیم یك انبار باروت روبه رو است. رؤیای امنیت طلایی آنها بر باد رفته است. از امیدواری به گنبد آهنین چیزی باقی نمانده است.

از مشروعیت سیاسی آنها در جامعه جهانی خبری نیست. همین چند روز پیش بود كه مجمع عمومی سازمان ملل با 120 رأی موافق، 35 رأی ممتنع و تنها 8 رأی مخالف، جنایات رژیم اشغالگر قدس در كشتار فلسطینیان را محكوم كرد. گفتمان سازش افول كرده و پرچم گفتمان مقاومت روز به روز برافراشته تر شده است. در این اوضاع و احوال چه كسی بهتر از دیوانگان سیاسی در ایران می‌تواند به صهیونیست ها یك نفس مصنوعی بدهد؟!

كافی است همین دیوانگان سیاسی به گزارش «سرویس تحقیق كنگره آمریكا» در مورد زرادخانه موشكی ایران تحت عنوان «سیاست خارجی و دفاعی ایران» نگاهی بیندازند و ببینند آمریكایی‌ها از چه می‌ترسند و ‌آنها قرار است چه نگرانی ای را از حكام كاخ سفید و صهیونیست ها رفع كنند.

افكار عمومی آمریكا و رژیم صهیونیستی تحمل یك جنگ نظامی جدید را ندارند. بودجه دولت آمریكا كشش لازم برای تأمین هزینه های یك جنگ بی‌پایان را ندارد. شكست‌های پی در پی رژیم صهیونیستی و نیز ارتش آمریكا در منطقه در لشکركشی به عراق و افغانستان، روحیه‌ ای برای سربازان آنها باقی نگذاشته است. ضمن اینكه این لشکركشی ها اصلاً ارزش راهبردی ندارد. تنها سلاحی كه آنها دارند مذاكره برای تحكیم تحریم است. سؤال این است؛ چرا یك مشت دیوانه باید خود را برای مذاكره مجدد و تحکیم تحریم ها هزینه كنند؟

مذاكره به خودی خود نه خوب است نه بد، بستگی به نحوه گفتگو، توافق و نتایج آن دارد، به شرطی كه قدرت و توانایی‌های خود را هنگام مذاكره روی میز بگذاریم. كره شمالی در حالی با ترامپ گفتگو كرد كه موشك‌های بالستیك با قابلیت حمل كلاهك های هسته‌ای را روی میز گذاشت، نه زیر میز. نتیجه مذاكرات هم روشن بود؛ خروج سربازان آمریكا از شرق آسیا و توقف مانورهای نظامی واشنگتن در شبه جزیره كره!

امروز یك مشت احمق سیاسی می‌گویند در مذاكره برجامی بخشی از توانایی هسته‌ای را دادید، بیایید در مذاكره پسابرجامی توانایی موشكی و بخشی از قدرت دفاعی كشور را هم بدهید، شاید دشمن دلش رحم بیاید و از خر شیطنت پیاده شود! نام این اقدام، نمایندگی منافع بیگانگان در داخل است. مردم به موقع در برابر این موضع ذلت‌ بار، حرف خود را خواهند زد./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: رسالت

ارسال نظرات