۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۶۸۸۴۳
با شرکت طلاب سطح ۴؛

امتحانات دروس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار می‌شود

مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: امتحانات دروس خارج حوزه علمیه با شرکت بیش از ۴۰ نفر از طلاب سطح ۴ در مرکز استان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام حسین زاده

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، مسؤول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، از برگزاری امتحانات دروس خارج این حوزه علمیه خبر داد و افزود: هم‌زمان با امتحانات دروس خارج حوزه علمیه خراسان بزرگ، امتحانات دروس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی هم با شرکت بیش از 40 نفر از طلاب سطح چهار حوزه علمیه استان در بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: امتحانات دروس خارج فقه، اصول و تفسیر حوزه علمیه خراسان شمالی از تاریخ بیست و نهم خردادماه آغاز شده و تا سی و یکم این ماه ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حسین زاده خاطرنشان کرد: امسال برای دومین سال پیاپی افزون بر 40 نفر از طلاب و روحانیان در مقطع درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی حضور دارند.

وی افزود: تدریس دروس خارج فقه، اصول و تفسیر در حوزه علمیه خراسان شمالی، با مجوز شورای عالی حوزه علمیه خراسان از سال 95 آغاز شده و امسال این دروس با تدریس حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ارائه شد.

حوزه علمیه خراسان با هزار و 200 سال قدمت و حدود 30 هزار طلبه در حال آموزش در 131 مدرسه علمیه تحت نظر 2 هزار استاد، پس از حوزه علمیه قم دومین مرکز حوزوی ایران است.

مدارس علمیه استان خراسان شمالی از سال 1388 تا سال 95 به‌صورت نمایندگی مدیریت زیر نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ اداره می‌شدند اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه این سال به مدیریت استانی ارتقا یافت.

در استان خراسان شمالی 16 مدرسه علمیه شامل 10 مدرسه علمیه ویژه برادران و شش مدرسه علمیه ویژه خواهران فعال است که در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 500 طلبه خواهر و برادر در این مدارس در سطوح یک، دو، سه و چهار زیر نظر 170 استاد اعزامی و حق‌التدریس مشغول به تحصیل علوم دینی هستند./9314/ت303/ب1

ارسال نظرات