۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۶۸۸۹۲
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تأکید کرد؛

ضرورت انسجام در فعالیت‌های قرآنی حوزه‌ علمیه آذربایجان‌شرقی

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی بر تعامل، هماهنگی و هم‌اندیشی تمامی فعالان قرآنی در حوزه های علمیه خواهران و برادران استان تأکید کرد.
هم اندیشی قرآنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین نشست هم‌اندیشی فعالان قرآنی حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی امروز با حضور در معاونان فرهنگی و قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل اوقاف و امور خیریه، مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و برادران، سازمان تبلیغات اسلامی، دارالقرآن تبریز، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و جمعی از فعالان قرآنی تبریز برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌ سیدابوالفضل موسوی، مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی، در سخنانی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید ویژه بر گسترش فرهنگ قرآن و عترت در سطح جامعه به ویژه حوزه های علمیه دارند، از این رو فعالیت در این عرصه نیازمند همکاری و هم‌افزایی گروه‌های مختلف فرهنگی است.

وی با اشاره به این‌که شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای تبلیغی ترویجی قرآن آذربایجان‌شرقی زیر نظر نماینده ولی فقیه در استان تشکیل شده است، گفت: هدف از تشکیل این شورا گسترش گفتمان قرآنی انقلاب اسلامی، ارتقای جایگاه قرآن کریم در فرهنگ عمومی، تعمیق ایمان به قرآن با تاکید بر انس با قرآن و بهره‌گیری از مفاهیم و آموزه‌های آن است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که اصول حاکم بر شورای هماهنگی و گسترش فعالیتهای قرآنی را،‌ توجه توأمان به آموزه‌ها و مضامین قرآنی و سیره و معارف اهل بیت(ع) در تمامی فعالیت‌های تبلیغی، ‌ترویجی و قرآنی،‌ اهتمام به اجرایی شدن اندیشه‌های قرآنی امام راحل و مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری است، گفت: حوزه های علمیه در تحقق این راهبرد اساسی رسالت خطیر بر عهده دارند.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان آذربایجان‌شرقی جهت دهی فعالیتهای تبلیغی، ترویجی قرآنی در مسیر تحقق سبک زندگی قرآنی فردی و اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و ابراز کرد: فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن باید با اولویت‌سنجی،‌ مخاطب‌محوری، ‌جذابیت و نوآوری همراه باشد.

وی، ‌هماهنگی،‌ نظارت و ارزیابی جامع  فعالیت‌های تبلیغی ترویجی قرآنی کشور،‌ تقویت سرمایه‌های انسانی،‌ دانشی و نهادی نظام تبلیغی و ترویجی قرآنی،‌ استقرار نظام تولید و توزیع محصولات و خدمات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جذاب قرآنی با تاکید بر دسترسی آسان و فراگیر،‌ فضاسازی قرآنی در محیط‌های عمومی، مجازی و توسعه فعالیتهای تبلیغی ترویجی در حوزه قرآن را از دیگر  وظایف شورا برشمرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این‌که تربیت طلاب فاضل در حوزه معارف قرآنی نیاز امروز جامعه است، گفت: مرکز خدمات فعالیت‌های جدید قرآنی ویژه خانواده طلاب و روحانیان آغاز کرده و در این راه نیازمند نظرها و پیشنهادهای فعالان عرصه‌ فرهنگی و قرآنی برای ارتقای سطح کیفی برنامه ها هستیم.

گفتنی است، این نشست با هدف همگرایی، هم‌اندیشی و تعامل حداکثری فعالان قرآنی استان آذربایجان‌شرقی در جهت بسط و گسترش فضاهای قرآنی حوزه های علمیه استان برگزار شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات