۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵
کد خبر: ۵۶۸۸۹۵
با شرکت ۴۵۰ طلبه از سراسر کشور؛

نهمین دوره علمی ‌آموزشی در مدرسه فیضیه مازندران ‌آغاز شد

نهمین دوره تابستانی علمی آموزشی ویژه طلاب سراسر کشور امروز در مدرسه علمیه فیضیه مازندران آغاز شد.
اردوی علمی آموزشی طلاب اردوی علمی آموزشی طلاب اردوی علمی آموزشی طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمدرضا فاضل، تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران امروز در مراسم افتتاحیه نهمین دوره اردوی علمی آموزشی تابستانی در این مدرسه علمیه گفت: اردوی تابستانه صدقه جاریه ای است که مبتکر آن آیت الله فاضل(ره) بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب در ایام تابستان از اوقات فراغت آن چنان که باید بهره علمی نمی برند، افزود: آیت الله فاضل(ره) به همین دلیل این طرح را ارائه دادند تا در تابستان طلاب چند واحد درسی بگذرانند.

حجت الاسلام فاضل با اشاره به این که این مسیری که آیت الله فاضل(ره) ایجاد کردند برکات بالایی دارد و این برکت امروز سراسر کشور را شامل شده است، بیان داشت: این اقدام ماندگار امروز تا جایی رسیده که امسال هشت حوزه علمیه در کشور نیز این طرح تابستانه را برگزار می کنند.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با تأکید بر این که باید از این فرصت های به وجود آمده در حوزه به نحو مطلوب استفاده شود، خاطرنشان کرد: همه دغدغه علما به ویژه مرحوم حاج آقای فاضل این بود که طلاب در آسایش مادی و معنوی باشند و آسایش علمی نیز به دنبال آنها باشد، به همین دلیل باید از فرصت های بوجود آمده حداکثر بهره را برد.

وی ادامه داد: آیت الله شهرانی استاد علامه حسن زاده می فرماید طلبه همیشه باید مشغول مطالعه باشد و استفاده کند و اگر از مطالعه ادبیات خسته شد از تاریخ بهره ببرد و اگر از کتاب دیگر خسته شد به کتاب دیگر برود و دائم مشغول مطالعه باشد.

حجت الاسلام فاضل در ادامه با اشاره به این که متأسفانه تلفن های همراه دیگر فرصتی برای مطالعه و استفاده علمی و معنوی برای طلاب نگذاشته است، بیان داشت: در حالی که در همین تلفن های هوشمند کتاب های فراوان و مطالب علمی زیادی وجود دارد و به راحتی می توان از برنامه های علمی موبایل نیز بهره کافی و وافی را برد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که یکی از مسائلی که رعایت آن خیلی مهم است مسأله نماز است که به جماعت باشد، بیان داشت: تاکید مرحوم آیت الله فاضل خیلی بر این بود، تا جایی که وقتی کسانی با ایشان تماس می گرفتند حاج آقا ابتدا از نماز می پرسید که نماز را کجا خواندید اگر کسی می گفت در منزل، ایشان می گفت زن ها در منزل نماز می خواندند، چرا جماعت نمی خوانید.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که طلاب حوزه باید توجه ویژه ای به موضوع نماز داشته باشند، خاطرنشان کرد: اقامه نماز آن هم به جماعت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید مورد نظر طلاب باشد.

حجت الاسلام هادی قنبری، مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران نیز در ادامه این مراسم با اشاره به این که در نهمین دوره تابستانی علمی آموزشی در این مدرسه علمیه 450 نفر از طلاب علاقه مند از سراسر کشور شرکت دارند، گفت: طلاب در یک دوره 44 روزه در برنامه های ارتقایی و رفع نواقصی که برنامه ریزی شده شرکت خواهند کرد.

وی با بیان این که هشتمین دوره علمی آموزشی در تابستان ۹۶ با حضور۴۰۰ طلبه از ۱۱۰ مدرسه علمیه سراسر کشور برگزار شد، بیان داشت: این دوره نیز از سی ام خرداد آغاز و تا نهم مرداد ماه امسال ادامه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه فیضیه مازندران با بیان این که این دوره علمی آموزشی در قالب کلاس های آموزشی، برنامه های تهذیبی، پژوهشی و همچنین برنامه هاب فوق العاده برگزار خواهد شد، گفت: برگزاری کارگاه مشاوره تحصیلی، دروس اخلاق هفتگی، کارگاه مشاوره ازدواج، آزمون مسابقه کتابخوانی، مشاوره فردی و مسابقات ورزشی از جمله مهم ترین برنامه های معاونت تهذیب در این اردوی علمی آموزشی خواهد بود.

حجت الاسلام قنبری همچنین برگزاری کارگاه های پایان نامه نویسی، آشنایی با نرم افزارهای کامپیوتری، کارگاه آموزشی روش تحقیق، کارگاه آموزشی شرح نویسی بر روایات، کلاس آموزش خط تحریری و نشست علمی را از جمله مهم ترین برنامه های معاونت پژوهش در این اردوی علمی آموزشی عنوان کرد./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات