۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۰۵۳
حجت الاسلام سالک در گفت وگو با رسا:

دشمن از راه معاهدات در صدد محدود کردن و براندازی نرم انقلاب است

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به انواع توطئه های نظامی، سیاسی و اقتصادی دشمنان گفت: پس از تمام این مراحل دشمنان ایران از راه تنظیم قراردادها با موضوعات معین وارد عمل شدند تا انقلاب را محدود کنند.
حجت الاسلام سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به جنگ‌های نیابتی سال‌های گذشته به وسیله استکبار جهانی و موفقیت‌های جمهوری اسلامی در این زمینه گفت: پس از این جنگ‌های نظامی تحریم راهکاری دیگری بود که کشورهای غربی برای از پا درآوردن جمهوری اسلامی به کار بستند اما نتیجه آن خودکفایی بیشتر پیشرفت‌های بیشتر حتی در زمینه موشکی بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: پس از تمام این مراحل دشمنان ایران از راه تنظیم قراردادها با موضوعات معین وارد عمل شدند؛ برای مثال در بحث آموزش و تربیت نیرو سند 2030 تنظیم کردند تا از طریق تغییر افکار، اندیشه‌ها و آموزش‌ها بتوانند هدف براندازی را انجام دهند.

وی افزود: قرارداد IPC را برای کنترل انرژی در خلیج فارس منعقد کردند تا از قدرتی که در آینده در اختیار جمهوری اسلامی قرار خواهد گرفت جلوگیری کنند؛ آن‌ها می‌دانند که جمهوری اسلامی بر انرژی در خلیج فارس مسلط خواهد شد بنابراین از این راه سعی کردند هم حرکت نفوذی را انجام دهند، هم انرژی را کنترل کنند و هم بازار دنیا را در دست داشته باشند.

حجت‌الاسلام سالک درباره قرارداد FATF اظهار داشت: این قرارداد با موضوع نقل و انتقالات مالی و شفافیت در این جهت تنظیم شده است که زیر مجموعه آن بحث‌های پولشویی و پالرمو است، یکی هم کنوانسیون تأمین مالی است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: FATF قراردادی است که جمیع مسائل مالی ما را در کنترل خودش قرار خواهد داد و برای دشمن شفافیت ایجاد می‌کند، آن‌ها نقاط قوت و ضعف ما را کشف می‌کنند و پس از آن با فشارهای مختلف راه‌های کشور را می‌بندند.

وی تصریح کرد: این قرارداد استعماری است و با اینکه سه ماده از آن حذف شده است هنوز نمی‌تواند از منافع ملی ما دفاع کند؛ تلاش مجلس این بود که بررسی این قرارداد دو ماه به تعویق بیافتد تا نتیجه مذاکرات با اروپا درباره برجام مشخص شود.

حجت‌الاسلام سالک در پاسخ به اینکه برخی اعتقاد دارند که با اجرای FATF مفاسد مالی کاهش پیدا می‌کند، گفت: از این افراد بپرسید آیا آنچنان که می‌گفتید برجام مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد؟ کجا حل کرده است؟/836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات