۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۵۶۹۰۶۰
مدیر گروه تبلیغی جهادی ثقلین:

تحصیل بدون تبلیغ ثمری نخواهد داشت

مدیر گروه تبلیغی جهادی ثقلین کاشان گفت: طلبه ای که تنها تحصیل کند و به تبلیغ نپردازد، درس خواندنش ثمری نخواهد داشت و اگر طلبه ای تنها تبلیغ کند و به تحصیل نپردازد، با توجه به این که علمی ندارد چه بسا راه انحراف را پیش بگیرد.
تبلیغ جهادی

حجت الاسلام مجتبي خندان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به برخی از مؤلفه­ های شخصیتی مبلغان جهادی پرداخت و اظهار داشت: التزام به عقاید و مباحث علمی شیعی، اعتقاد به ولایت فقیه و حفاظت از کیان نظام جمهوری اسلامی، تخصص در یکی از رشته های پژوهشی و آموزشی، توکل بر خدا و فعالیت بدون توقع مالی و تخصص تشکیلاتی از مؤلفه هایی است که مبلغان جهادی باید دارا باشند.

وی در خصوص وضعیت امروز تبلیغ جهادی گفت: به فعالیت های گروه های جهادی امیدواریم، چرا که این گروه ها کارهای بسیار بزرگی انجام می دهند. گروه های جهادی ای هستند که در مناطقی حضور می یابند که امکانات ابتدایی اعم از آب را هم ندارند و در دل کویر و کپرهای مناطق گرم حضور پیدا می کنند و به صورت تخصصی به تبلیغ معارف دینی می پردازند.

مدیر گروه تبلیغی جهادی ثقلین کاشان با اشاره به نفوذ و اثرگذاری گروه های جهادی تصریح کرد: این گروه ها از روی اعتقاد و با تخصص فعالیت می کنند و از نظر مالی هم حمایت هم نمی شوند و نفوذشان در سطح کشور زیاد است و روز به روز این نفوذ به وضوح بیشتر دیده می شود.

وی بر لزوم برنامه ریزی از سوی نهادهای تبلیغی تأکید کرد و افزود: دفتر تبلیغات اسلامی که بنیاد بزرگی است، باید گروه های تشکیل شده را رصد کند و در هر شهری اولویت هایی را مد نظر قرار دهد و اولویت خود را متناسب با هر شهری برنامه ریزی کند و تشکل گروه های تبلیغی و دفتر تبلیغات اسلامی باید با هماهنگی یکدیگر در عرصه تبلیغ پیش بروند.

حجت الاسلام خندان در پاسخ به شبهه ای که تبلیغ مانع پیشرفت در تحصیل علم می شود، گفت: زمانی انگیزه درس خواندن و تدریس در انسان زیاد می شود که خروجی آن رهنمود کردن مردم باشد.

وی گفت: پیامبر اکرم(ص) علامه دهر بود اما به میان مردم رفت و به هدایت آنان پرداخت؛ اگر طلبه ای 5 سال درس خارج هم بخواند اما در میان مردم حضور پیدا نکرده و تبلیغ نکند، ثمری در تحصیلش نخواهد بود.

مدیر گروه تبلیغی جهادی ثقلین کاشان تبلیغ بدون علم را پیش گرفتن مسیر انحراف دانست و تصریح کرد: طلبه ای که تنها تحصیل کند و به تبلیغ نپردازد، درس خواندنش ثمری نخواهد داشت و اگر طلبه ای تنها تبلیغ کند و به تحصیل نپردازد، با توجه به این که علمی ندارد چه بسا راه انحراف را پیش بگیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین راه در این مسأله آن است که طلاب در چند سال ابتدایی ورود به حوزه تنها به تحصیل علم بپردازند و پس از کسب علم در سطح مقدماتی، وارد عرصه تبلیغ دین شوند./822/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات