۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۱۱۹

همایش «ستاره‌‏های آسمان حرم» با حضور خانواده شهدای عاشورای رضوی برگزار شد

همایش «ستاره‌‏های آسمان حرم» به منظور گرامیداشت شهدای عاشورای رضوی که در ۳۰ خرداد سال ۱۳۷۳ هنگام زیارت و اقامه عزای حسینی به سبب انفجار به شهادت رسیدند در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
ستارگان حرم

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، همایش «ستاره‌‏های آسمان حرم» به منظور گرامیداشت شهدای عاشورای رضوی که در 30 خرداد سال 1373 هنگام زیارت و اقامه عزای حسینی به سبب انفجار به شهادت رسیدند در جوار حرم امام رضا(ع) برگزار شد.

در ابتدای این برنامه پس از قرائت قرآن، رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای عاشورای رضوی عنوان کرد: نکوداشت شهدای عزیز یکی از وظائف مهم آستان قدس رضوی است، این مهم در راستای تجلیل و زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا برای نسل جوان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن که در صدد از بین بردن فرهنگ شهادت است، صورت میگیرد.

ﺣﺠﺖ اﻻﺳﻼم مهدی حسنزاده ادامه داد: شهدای عاشورای رضوی در حالی که در کنار مضجع پاک و منور امام رضا(ع) در حال زیارت و اقامه عزای حسینی بودند مظلومانه به شهادت رسیدند. منافقان کوردل در این اقدام خود، افزون بر هتک حرمت به بارگاه قدسی امام رضا(ع) 27 تن از زائران را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید در نگرش سیاسی خویش تامل و بازنگری داشته باشیم، عنوان کرد: منافقان کسانی هستند که در رفتار با مومنان شاید از امام راحل، شهدا و مقام معظم رهبری به خوبی یاد کنند ولی در عمل مخالف سیره شهدا و خط ولایت حرکت کرده و پیوسته به دنبال ضربه زدن به نظام هستند.

رییس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی تاکید: همه باید با بصیرت و آگاهی کامل در راستای ولایتمداری، پیرو خط شهدا باشیم و نقش شوم منافقان و دشمنان این انقلاب اسلامی را به خودشان برگردانیم.

گفتنی است؛ در ادامه این برنامه حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی؛ نماینده مجلس خبرگان رهبری به ایراد سخنرانی پرداخت و در پایان نیز از خانواده شهدا تجلیل به عمل آمد./934/د103/ب1

ارسال نظرات