۰۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۶۹۱۶۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

بیش از ۷ هزار روحانی در آذربایجان‌شرقی فعالیت دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: بیش از هفت هزار روحانی، ۲ هزار و ۷۰۰ مبلغ و همچنین ۷۵۰ مبلغه در استان مشغول تبلیغ معارف اسلامی هستند.
حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در جمع رؤسای ادارات شهرستانی اظهار داشت: ترویج و تبیین آموزه‌های اسلامی و آرمان‌های متعالی انقلاب و نظام اسلامی در قالب حرکتی پویا و بالنده از رسالت‌های اصلی سازمان است.

وی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی با اجرای برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و دینی به دنبال ترویج دین‌مداری در جامعه است، خاطرنشان کرد: ارتقای سطح اعتقادی و معرفتی اقشار مختلف جامعه یکی از مأموریت‌های مهم سازمان است، تا بتوان در مقابله با توطئه‌های فرهنگی دشمنان ایستادگی کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که سازمان تبلیغات اسلامی یکی از نهادهای انقلابی و به دستور امام خمینی(ره) تأسیس شده است، گفت: این نهاد که به همت حوزویان نزدیک به چهار دهه فعالیت دارد، توانسته در مأموریت های فرهنگی و تبلیغی خود اقدامات ارزشمندی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود به ارایه گزارشی از اقدامات و برنامه‌های اجرا شده پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون بیش از هفت هزار روحانی، ۲ هزار و ۷۰۰ مبلغ و همچنین ۷۵۰ مبلغه در استان مشغول تبلیغ معارف اسلامی هستند.

وی با بیان این‌که آذربایجان‌شرقی دارای ۶۸۰ مؤسسه و خانه قرآنی است، خاطرنشان کرد: ۸۵۰۰ هیأت مذهبی و ۶ هزار مداح نیز فعالیت دارند که در کنار روحانیت رسالت خطیری در ترویج فرهنگ و معارف اسلام، قرآن و اهل بیت بر عهده دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که استان با کمبود روحانی و مبلغ حوزوی مواجه است، گفت: مهر سال گذشته تنها ۵۱ روحانی مستقر در استان فعالیت داشته که با اقدامات و زمینه‌سازی‌های صورت گرفته؛ این تعداد به ۱۱۴ روحانی مستقر رسیده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که تا پایان سال جاری تعداد روحانیان مستقر در استان به ۱۳۶ روحانی خواهد رسید، افزود: سامانه «سما» شامل اطلاعات جامه مساجد سراسر استان به صورت منسجم و مدون امسال همزمان با در روز جهانی مسجد رونمایی خواهد شد./935/پ203/ب1

ارسال نظرات