۰۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۵۶۹۴۱۵
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نمایشگاه قرآن امسال با محدودیت بودجه و عدم پوشش رسانه‌ای مواجه شد

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای، ضعف پوشش رسانه‌ای از طرف صدا و سیما از جمله ایرادات این دوره از نمایشگاه قرآن امسال بود.
فقهی زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره تبین دستاوردهای بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در همین سازمان برگزار شد، گفت: هدف اصلی برگزاری نمایشگاه قرآنی جریان‌سازی علمی و فکری در زمینه‎های قرآنی در سطح ملی و بین‌المللی بود.

وی افزود: تقویت حضور طیف علمی و تخصصی در بخش حوزوی ودانشگاهی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و استارتا‌پی، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و الکترونیک در نمایشگاه، راه اندازی فروشگاه مجازی محصولات قرآنی، ورود به عرصه‌های جدید از موضوعات پژوهشی در سطح متخصصان و نخبگان قرآنی کشور، برپایی جشنواره رساله‌های برتر دکتری،  توجه ویژه به موضوعات خاص نظیر حفظ قرآن در بخش مستقل «طرح ملی حفظ قرآن» از جمله اقدامات در این دوره از نمایشگاه قرآن بوده است.

فقهی زاده با اشاره به بخش دیگری از فعالیت‌های نمایشگاه قرآن عنوان کرد: نشان دادن فعالیت ها و قابلیت های قرآنی در سطح بین المللی، راه‌اندازی کمیته‌های مستقل همچون آموزش و پژوهش، رسانه و فضای مجازی،  کمیته عترت از دیگر اقدامات انجام شده در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم بود.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سه اشکال در بیست و ششمین نمایشگاه قرآن وجود داشت؛ ابراز کرد: غیبت نهادهای مهم قرآنی کشور، محدودیت‌های اعتباری و بودجه‌ای، ضعف پوشش رسانه‌ای از طرف صدا و سیما از جمله ایرادات این دوره از نمایشگاه قرآن امسال بود.

وی درباره برنامه‌های نمایشگاه برای سال آتی اظهار داشت: در سال 98 یا 99 تلاش می‌کنیم نمایشگاه قرآن را به لحاظ زمانی و مکانی در قالب‌های مختلف برگزار شود.

فقهی زاده افزود: پس از اتمام نمایشگاه ما تلاش داریم دستاوردهای آن را حفظ کنیم در همین راستا دبیرخانه دائمی نمایشگاه قرآن کریم از امروز آغاز به کار کرده است که اطلاع رسانی‌ها از طریق سامانه iqfa برای سراسر کشور ارسال شود و درباره برگزاری نمایشگاه هماهنگی و ارتباطات گسترده داشته باشیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره یارانه‌های پرداختی در نمایشگاه قرآن کریم بیان داشت: ما در باشگاه همراهان نمایشگاه قرآن کریم به ۳۲هزار نفر یارانه پرداخت کردیم که مبلغ آن به ۲۳۰میلیون تومان می‌رسد./۸۱۳/پ202/ب1

ارسال نظرات