۰۵ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۶۹۵۹۲
حجت الاسلام مؤمنی:

دفاع از مظلوم استراتژی انقلاب اسلامی است

استاد حوزه علمیه با اشاره به استراتژی انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم گفت: امام راحل این روند را به عنوان یک استراتژی در دستور کار خود قرار دادند و ادبیات سیاسی رایج دنیا را تغییر داده و واژه‌هایی همچون مستضعفین، پابرهنگان و دفاع ازمظلوم را وارد ادبیات سیاسی کردند.
نشست فلسطین و دفاع از مظلوم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محسن مؤمنی دبیر علمی نشست " فلسطین و دفاع از مظلوم" که عصر امروز در سالن جلسات خبرگزاری رسا برگزار شد، با اشاره به اهمیت مسأله فلسطین و تمدن اسلامی اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که امروز در عرصه تمدن سازی وجود دارد و در فضاهای مجازی، سایبری و حتی شبکه‌های ماهواره‌ای درباره آن شبهات زیادی مطرح شده و مورد هجمه‌ گسترده قرار گرفته، مسأله تمدن اسلامی و محور مقاومت است.

دبیر علمی نشست فلسطین و دفاع از مظلوم ادامه داد: امروز در صحنه‌های محور مقاومت در سوریه، لبنان، عراق، یمن و خصوصا فلسطین دستاوردهای مهم و زیادی مشاهده می‌شود، اما بازهم حوادث و اتفاقاتی که در صحنه‌های میدانی رخ می‌دهد، نیاز به تبیین جدی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همانطور که با ورق زدن برگ‌هایی از تاریخ انقلاب اسلامی مشاهده می‌شود، حضرت امام خمینی(ره) در سال 41 حرکت خود را با بحث دفاع از مظلوم آغاز کرده و با بسیج مردمی حکومت پهلوی را به زیر کشیدند.

حجت الاسلام مؤمنی با اشاره به استراتژی انقلاب اسلامی و مرحوم امام خمینی(ره) بیان کرد: امام راحل این روند را به عنوان یک استراتژی در دستور کار خود قرار دادند و ادبیات سیاسی رایج دنیا را تغییر داده و حتی واژه‌هایی همچون مستضعفین، پابرهنگان و دفاع ازمظلوم را وارد ادبیات سیاسی دنیایی کردند که قبل از آن پر از ظلم و جور، کفر، نفاق و استکبار بود و به نحوی حضرت امام تمام معادلات جهان غرب را به هم زدند.

وی اضافه کرد: این ادبیات حتی در قانون اساسی جمهوری اسلامی هم جایگاه ویژه‌ای دارد، به‌طوری که به بحث دفاع از مظلوم در قانون اساسی پرداخته و همچنین در بیانات رهبر معظم انقلاب در این سال‌ها به کرات مشاهده شده و یقینا این ادبیات جزء استراتژی‌های مهم جمهوری اسلامی است.

دبیر علمی این نشست مطرح کرد: با وجود این‌که در آموزه‌های اعتقادی مسلمانان به این مباحث پرداخته و اهمیت آن بیان شده است، اما پیرامون این مسأله در شبکه‌های جمعی و اجتماعی از طرف مغرضان، شبهاتی مطرح بوده و امروز فلسطین را به عنوان نوک پیکان مقاومت منطقه در این سال‌ها شناخته می‌شود.

وی با بیان این‌که جنایت‌های رژیم صهیونیستی در تاریخ بدون ‌سابقه است، گفت: جنایت‌هایی که از سوی اسراییلی‌ها نسبت به مردم فلسطین می‌شود، جنایت‌های وحشیانه است، به طوری که بعد از به شهادت رساندن مردم مظلوم فلسطین، به پایکوبی و شادی می‌پردازند و حتی به مددکار اجتماعی هم رحم نمی‌کنند.

حجت الاسلام مؤمنی در پایان تأکید کرد:  لازم است هر انسانی در هر جای عالم که صدای این مظلومیت را می‌شنود به کمک آنها شتافته و در مبارزه با رژیم صهیونیستی آنها را یاری رساند.

گفتنی است دومین نشست از سلسه نشست های علمی تمدن اسلامی؛ راهبرد مقاومت با موضوع " فلسطین و دفاع از مظلوم" با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در سالن اجتماعات خبرگزار رسا برگزار شد./۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات