۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۵۶۹۸۷۸

مراسم بزرگداشت مرحوم حسینی در مسجد اعظم قم برگزار شد

مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق حوزه علمیه با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی اکبر موسوی حسینی استاد اخلاق حوزه علمیه با حضور شخصیت های برجسته حوزوی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی و نمایندگان بیوت و دفاتر مراجع تقلید در این مراسم بزرگداشت حضور داشتند.

همچنین آیات سید هاشم حسینی بوشهری، سید محمد سعیدی، محمود عبداللهی، مرتضی مقتدایی، محمدتقی مصباح یزدی، علیرضا اعرافی، ابراهیم امینی، حسن ممدوحی، کاظم صدیقی، محمود رجبی، غلامرضا فیاضی، محمدباقر تحریری، حجج اسلام والمسلمین حسین طائب، علی اکبر رشاد، محمد حسن ابوترابی و جمعی از اساتید و شخصیت های حوزوی و کشوری از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

شرکت کنندگان در این مراسم بزرگداشت با قرائت قرآن کریم و ذکر فاتحه یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین موسوی حسینی را گرامی داشتند و برای این استاد فقید اخلاق علو درجات و غفران الهی را از خداوند متعال خواستار شدند.

در این مراسم آیت الله حسینی بوشهری به ایراد سخن پرداخت و مرحوم حسینی را معلمی دلسوز و از فرزانه های زمان دانست و اضافه کرد: ایشان تحصیل کرده حوزه تهران و قم است و در محضر بزرگانی مانند علامه طباطبایی تلمذ کرد، ایشان در فلسفه و تفسیر به صورت ویژه کار کرد.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که مرحوم حسینی در زمینه مسائل تربیتی و روانشناسی مطالعات و تحصیلات داشت، گفت: ایشان با توجه به دغدغه خدمت به مردم مدت ها در زمینه تربیتی فعال کرد و تألیفات ارزشمندی به ویژه در مسائل تربیتی و اخلاق در خانواده دارد، البته مقالات چاپ نشده ای دارند که باید چاپ شود تا همه بهره ببرند.

وی با اشاره به برنامه تلویزیونی اثرگذار مرحوم حسینی تحت عنوان اخلاق در خانواده افزود: ایشان برنامه اخلاق در خانواده را با بیانی جذاب، لطیف و تاثیرگذار برای مردم داشتند که حتی در خارج کشور مورد استفاده قرار گرفته است؛ حوزه علمیه باید چنین شخصیتی داشته باشند و تاثیرگذار عمل کنند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: ایشان در ۱۵ خرداد ۴۲ همراهی با امام را اعلام کرد و زمانی که حضرت امام می خواست به وطن بازگردد و بحث محل اسکان ایشان مطرح بود مرحوم حسینی نیز از ایشان دعوت کرده بودند؛ ایشان سوابق مبارزاتی روشنی دارد و الگو بود./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات