۰۹ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۵۶۹۹۶۰

روحانی اهل سنت لبنان خواستار تحریم حج شد

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به بی کفایتی آل سعود در مدیریت حج خواستار تحریم این عمل عبادی شد.
صهیب حبلی

به گزارش بین‌الملل خبرگزاری رسا، شیخ صهیب حبلی عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت در سخنانی در مسجد سیدنا ابراهیم صیدا از امت اسلامی خواست تا به دعوت علمای تونس مبنی بر تحریم حج لبیک گویند.

شیخ حبلی تاکید کرد که این دعوت پس از اقدامات افرادی است که مدیریت امور حج را به دست گرفته‌اند زیرا متولیان حج این مراسم عبادی را از مضامین الهی خارج ساخته و حج ابراهیمی از حقیقت خود که یعنی طاعت و عبادت دور شده است.

وی افزود: وهابیت درصدد کمرنگ ساختن شعائر ایمانی و اهداف والای حج ابراهیمی است. خداوند بیت الله الحرام را برای مردم مکان امنی قرار داده اما اکنون این امنیت برقرار نیست و حج نیز از منبری برای دعوت به اصلاح نفس و خدمت به مردم تهی شده است.

روحانی اهل سنت لبنان خاطر نشان کرد: اموال مسلمانان در ایام حج به جیب کسانی ریخته می‌شود که در یمن و سوریه جنگ افروزی می‌کنند. خداوند راضی نیست که مسلمانی در کشتار برادر مسلمان خود به هر نحوی شریک باشد.

عضو ارشد اتحادیه علمای حامی مقاومت با اشاره به بازگشت آوارگان سوری به سرزمین‌ مادری خود و از تلاش‌ مسؤولان لبنانی برای حفظ ثبات و تامین امنیت آوارگان سوری تجلیل کرد.

وی با بیان ضرورت هماهنگی سیاسی میان لبنان و سوریه برای حل پرونده آوارگان سوری از تلاش دستگاه‌های امنیتی در حمایت از مردم فلسطین نیز تجلیل و تصریح کرد: مسؤولان با این اقدام نشان دادند که همچنان به مسأله فلسطین اهتمام ویژه ای دارند./981/ب902/ر

ارسال نظرات