۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۷۰۱۴۳
امام جمعه بجنورد:

رفع معضل بدحجابی در جامعه دینی درگرو تبیین فرهنگ حیا است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه رفع معضل بدحجابی در جامعه دینی درگرو تبیین فرهنگ حیا است، گفت: اگر به دنبال سبب و علت بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه هستیم باید سراغ نهادینه کردن فرهنگ حیا برویم.
یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست بنیاد عفاف و حجاب استان، اظهار کرد: حیا رأس همه خوبی‌ها بوده و اگر حیا در جامعه دینی رواج یابد معضل بدحجابی و بی‌حجابی مرتفع می‌شود.

وی افزود: ما در نهادینه شدن فرهنگ حیا کم‌تر کار کرده و تنها به عفاف و حجاب پرداخته‌ایم؛ ازاین‌رو امروز با مشکل مواجه هستیم؛ در حالی که ضروری است فرهنگ حیا در جامعه دینی بیش از پیش تبیین شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: خیلی از کارها روبنایی است؛ اما حیا از مسائل زیربنایی جامعه اسلامی بوده و باید به‌صورت ویژه مورد توجه همه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: سبب‌شناسی آسیب‌ها امری ضروری بوده و اگر به دنبال سبب و علت بدحجابی و بی‌حجابی هستیم باید سراغ نهادینه کردن فرهنگ حیا برویم.

وی افزود: حیا در زن و مرد هیچ تفاوتی نداشته و باید هم زن و هم مرد حیا داشته باشند؛ ولی حجاب داشتن در زن و مرد تفاوت‌هایی دارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید نهادینه کردن و گسترش فرهنگ حیا عملیاتی شود، اظهار کرد: مربیان و اساتید دانشگاه‌ها چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها باید ضمن رعایت حیا، فرهنگ حیا را هم در بین متعلمان خود رواج دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شیطان دو لشکر دارد و از آن طریق به دنبال به لغزش انداختن جامعه دینی است، اضافه کرد: غضب و خشونت و زنانی که پایبند به مفاهیم دینی نیستند دو لشکر شیطان برای لغزاندن جامعه دینی هستند.

وی تصریح کرد: خشونت آسیب‌های زیادی به جامعه وارد می‌کند و از سوی دیگر زنانی هم که پایبند به مفاهیم دینی نیستند می‌توانند جامعه را به ابتذال بکشانند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات