۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۲۸۷
آیت‌الله سعیدی:

اربعین بهترین فرصت برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

امام جمعه قم مراسم اربعین را بهترین فرصت برای نشر فرهنگ ایثار و شهادت دانست و گفت: باید کیفیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین هرسال نسبت به سال قبل افزایش مطلوبی داشته باشد.
دیدار رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه آزاد با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار خادمان موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه(س) صورت گرفت، با بیان اینکه کسب رضایت خداوند مهم‌ترین هدف از خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است، گفت: در عرصه خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی باید فعالیت جهادی توأم با تخصص و تجربه محور انجام فعالیت‌های مختلف قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر باید درزمینهٔ فعالیت‌های موکب به مردم به‌صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود، افزود: موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س) نماینده مردم قم در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به رضایت عمومی از خدمت‌رسانی در موکب آستان مقدس تصریح کرد: با توجه به این‌که این موکب منسوب به آستان مقدس است باید در خدمت‌رسانی به زائران نسبت به سایر مواکب تفاوت محسوسی داشته باشد و باید به‌عنوان موکب نمونه با مسؤولان عراقی ارتباط‌گیری مؤثری داشته باشد.

آیت‌الله سعیدی با تأکید بر اینکه خدمت‌رسانی به زائران در اربعین حسینی باید برای خادمان در طول سال الگو و سرمشق باشد، گفت: اربعین حسینی جلوه همبستگی نیروها و خادمان در راستای افزایش کیفیت خدمت‌رسانی به زائران است؛ بنابراین خادمان نه‌تنها در موکب و مراسم اربعین بلکه در تمام طول سال در آستان مقدس نیز باید پیوسته کیفیت خدمت‌دهی خود را به زائران همانند اربعین حسینی ارتقا دهند.

وی با بیان اینکه مراسم اربعین بهترین مکان و فرصت برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و احیای سیره و سبک زندگی شهدا به‌ویژه شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم است، تصریح کرد: با نشر فرهنگ ایثار و شهادت است که می‌توان از دستاوردهای جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی حمایت کارد.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) یادآور شد: باید کیفیت خدمت‌رسانی به زائران اربعین هرسال نسبت به سال قبل افزایش مطلوبی داشته باشد و باید برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اربعین برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد./837/پ202/ب1

ارسال نظرات