۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۵۷۰۳۱۳
یادداشت؛

فرانسه و نقض قطعنامه ۱۳۷۳ سازمان ملل

«اف ای تی اف» آب پاکی را روی دست دولتمردان ما ریخته و به صراحت گفته است، كسانی كه برای پایان دادن به اشغال خارجی و نیز مبارزه با استعمار و نژادپرستی تلاش می‌كنند، مصداق تروریسم هستند و ایران نمی تواند این انسان‌ها را مشمول تعریف تروریسم نداند.
ترامپ ماکرون آمریکا فرانسه

به گزارش خبرگزاری رسا، «اف ای تی اف» با انتشار بیانیه‌ای آب پاكی روی دست بزك‌كنندگان معاهدات استعماری ریخت و اعلام كرد حق تحفظ ایران را در تعریف تروریسم نمی‌پذیریم. این نهاد بین‌المللی كه مقر آن در پاریس است اعلام كرد ایران را همچنان در فهرست سیاه خود نگاه خواهد داشت!

«اف ای تی اف» شروط گستاخانه‌ای را در بیانیه خود آورده است كه ایران را ملزم به آن می‌كند. «اف ای تی اف» صریح گفته است كسانی كه برای پایان دادن به اشغال خارجی و نیز مبارزه با استعمار و نژادپرستی تلاش می‌كنند، مصداق تروریسم هستند و ایران نمی تواند این انسان‌ها را مشمول تعریف تروریسم نداند. «اف ای تی اف» رسماً اعلام كرده است حق تحفظی برای ایران قائل نیست و ایران را به دلیل حمایت از نهضت‌های آزادی‌بخش و به طور مشخص از حماس، حزب الله و مبارزه با داعش در عراق و سوریه و نیز پابرهنگان یمنی، مشمول تحریم‌های بانكی می‌داند و اصلاً پشیزی هم برای یك پیمان بین‌المللی كه بین ایران و 6 قدرت جهانی تحت عنوان برجام بسته شده، ارزش قائل نیست.

این بیانیه در حالی در پاریس صادر می شود كه منافقین به عنوان مصداق اتمّ تروریسم كه دست آنها به خون 17 هزار ایرانی بی‌گناه آلوده شده است آزادانه در فرانسه گشت و گذار نموده و میتینگ برگزار می‌كنند، منافقین در پاریس مقر دارند و دولت‌هایی چون آمریكا و فرانسه در تأمین مالی آنها از هیچ كوششی فروگذار نمی‌كنند. «اف ای تی اف» در حالی به چانه ‌زنی از تعریف تروریسم با جمهوری اسلامی مشغول است كه منافقین با سیاهه‌ای از عملیات تروریستی و جنایات بی حد و حصر در داخل ایران و عراق، زبانزد محافل حقوق بشری جهان هستند، به راحتی در پاریس میتینگ جنگ افروزانه برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی برگزار می‌كنند.

سخن سرکرده منافقین در میتینگ امسال پاریس، دو بخش بود؛

1- تکرار ادعاهای نتانیاهو علیه دولت و ملت ایران و تشویق غرب به تشدید تحریم ها.

2- فرمان تیر و ترور به هواداران برای براندازی و آشوب در ایران.

از حقوق بین‌الملل، حقوق خصوصی و عمومی، حق حیات ملت‌ها و حقوق بشر سخن گفتن با آمریكا و فرانسه بی‌فایده است اما بد نیست مروری بر قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل در مورد وظایف دولت‌ها در قبال ترور و تروریسم و سازمان‌های تروریستی داشته باشیم. بر اساس این قطعنامه؛

1- تمام كشورها وظیفه دارند از سازمان دادن، تحریك كردن، كمك یا مشاركت دراقدام‌های تروریستی در كشورهای دیگر با موافقت یا فعالیت های سازمان یافته در سرزمین خود در جهت اقدامات تروریستی جلوگیری به عمل آورند.

2- كشورها از تأمین مالی اقدامات تروریستی جلوگیری كنند و بدون تأخیر، این كمك را مسدود نمایند.

3- تمام كشورها از ارائه هر گونه پشتیبانی فعال و غیر فعال به اشخاصی كه در تروریسم دخالت دارند خودداری كنند و از پناه دادن و تأمین مالی آنها پرهیز نمایند.

4- كشورها مانع استفاده از قلمرو خود بر ضد سایر كشورها از طریق حمایت از تروریست‌ها شوند و كسانی را كه اعمال تروریستی انجام می‌دهند به دست عدالت بسپارند.

و در پایان قطعنامه هم تصریح شده است؛ اعمال، روش‌ها و اقدامات تروریستی، مغایر اهداف و اصول سازمان ملل است.

دولت فرانسه با پناه دادن به تروریست‌های منافق، قطعنامه 1373 را زیر پا له كرده است. ماكرون عملاً در جنایات منافقین در قتل عام 17 هزار ایرانی توسط منافقین شریك است.

رئیس جمهور فرانسه در قتل عام كردها و نیز عشایر عرب در زمان صدام كه منافقین نقش اصلی را در کشتار آنان بازی می‌كردند سهیم و شریك است. آمار قتل‌عام ‌های منافقین در دو كشور ایران و عراق و نیز مشاركت آنها در كنار حزب بعث و در همراهی با صدام به روایت نشریات آنها بیش از اینهاست.

طبق آمار نشریات منافقین و كتاب جمع‌بندی به اصطلاح مقاومت، شمار كسانی كه مورد كشتار قرار گرفته‌ اند 116630 نفر در 3740 عملیات تروریستی است.

شنبه گذشته منافقین تروریست در پاریس یك میتینگ سیاسی با شركت اشرار جهانی و یك مشت سیاه ‌لشکر كشورهای خارجی كه برای پول و غذا آمده بودند، برگزار كردند. این میتینگ به پشتیبانی دولت فرانسه برگزار شد، دولت فرانسه كه عنوان «مهد آزادی و دموکراسی جهان»! را یدك می كشد، در معاندت با ملت ایران به جایی رسیده است كه از یك گروهك تروریستی روسیاه با هزار جلاد آن در مبارزه با آزادی ملت ایران حمایت می‌كند.

امروز منافقین آن قدر روسیاه هستند كه حتی دیگر گروه ‌های ضد انقلاب ایرانی، حاضر نیستند با آنها همگرایی داشته باشند. منافقین سیرك سیاسی سالانه خود را در پاریس برگزار كردند و از آرزوی خود در مورد براندازی نظام و قتل عام مجدد ملت ایران سخن گفتند. برنا كوشنر وزیر خارجه پیشین فرانسه به علت وفاداری و همراهی دولت فرانسه با منافقین، در این میتینگ شركت كرد. رودی جولیانی مشاور و وكیل شخصی ترامپ در رسوایی‌های اخلاقی او، از دیگر شركت‌كنندگان در میتینگ سیاسی منافقین بود.

 او در این  میتینگ صریح گفت؛ ترامپ از طریق تحریم‌ها می‌خواهد رژیم ایران را تغییر دهد. او می‌خواهد دولت و ملت ایران را خفه كند. او گفت؛ سال دیگر این نشست را در تهران و با میزبانی مریم رجوی برگزار می‌كنیم!

كودن‌ترین رجال سیاسی و بی ‌اطلاع‌ترین افراد از حقوق بین الملل و معاهدات جهانی هم می‌دانند كه برگزاری چنین میتینگ و حضور مقامات آمریكایی و فرانسوی و پشتیبانی‌های مالی و معنوی از منافقین تروریسم، مصداق بارز نقض قطعنامه 1373 شورای امنیت سازمان ملل در منع پشتیبانی از ترور و تروریسم است. آن وقت همین جماعت روسیاه اروپایی و آمریكایی كه مركزیت «اف ای تی اف» را تشكیل می‌دهند، می‌آیند با ایران روی تعریف تروریست و تروریسم چانه می‌زنند.

عقب افتاده تر از این جماعت، كسانی هستند كه در داخل صدای ساز مذاكره مجدد را درمی‌‌آورند و هنوز امیدوارند كه آبی از كنوانسیون‌های جهانی و معاهدات بین‌المللی برای ملت ایران گرم شود./۹۶۹/د102/ب1

منبع: رسالت

ارسال نظرات