۱۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۷۰۳۳۸
سرمقاله؛

مشورتی جدی

این چنین است داستان آقای روحانی و دوستان سابق‌اش؛ توصیه‌اش می‌کنند به استعفا درحالی‌که خود او فعلاً کناره‌گیری از قدرت را درست‌ترین تصمیم نمی‌داند.
حسن روحانی رییس جمهور

به گزارش خبرگزاری رسا، چرا برخی حامیان دولت اصرار به استعفای رییس‌جمهوری دارند؟ آقای سیدحسین موسویان از جمله آنهاست که در مذاکرات مهم حسن روحانی در سعد‌آباد و پاریس و‌... همراه او بوده است.

چنین فردی که در طول این پنج سال هم سعی کرده حامی معنوی و سیاسی دولت تدبیر و امید باشد، چرا اکنون به استعفای رفیق قدیمی‌اش توصیه می‌کند؟ واقعیت این است که برخی از این افراد ادامه کار دولت را پایانی برای تفکر و اندیشه و عمل سیاسی او می‌بینند.

از نظر این افراد، نظام سیاسی ایران مخالف مذاکره منطقه‌ای و موشکی با آمریکاست و چنین تصمیمی به معنای اداره کشور با روش‌های مقاومتی است. طبیعتاً از این دیدگاه، دولت توانایی اداره امور در چنین شرایطی را ندارد، چراکه بدون همکاری با نظام بین‌الملل نمی‌تواند اقتصاد و معیشت کشور را مدیریت کند.

طبیعی است که «حسن روحانی» در شرایط مبارزه با آمریکا، بدبینی به اروپا و نزدیکی به چین و روسیه از «روحانی» مورد نظر سیاستمدارانی نظیر موسویان فاصله می‌گیرد. از نظر آنان، سخنرانی اخیر حسن روحانی نشانه‌ای در جهت تغییر رویکرد او توصیف می‌شود.

پس برخی حامیان دولت تلاش می‌کنند به روحانی بگویند که شخصیت سیاسی خود را در این معرکه قمار نکند و برند خود را نزد اهالی سیاست داخلی، مردم، نخبگان و سطح بین‌الملل تغییر ندهد.

این یک مشورت جدی از جانب برخی دوستان نزدیک روحانی است؛ این چنین است داستان آقای روحانی و دوستان سابق‌اش. توصیه‌اش می‌کنند به استعفا درحالی‌که خود او فعلاً کناره‌گیری از قدرت را درست‌ترین تصمیم نمی‌داند. چه بسا که گمان می‌کند چرخش روزگار او را یاری خواهد کرد./۹۶۹/د102/ب1

منبع: صبح‌نو

ارسال نظرات