۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۵۷۰۴۴۱

هشدار سازمان ملل نسبت به تحرکات رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری

یک کارشناس حقوقی در سازمان ملل متحد اعلام کرد، قبل از نشست حقوق بشر سازمان ملل درباره منازعه صهیونیستی ها و فلسطینیان، تل‌آویو گام‌هایی را برداشته که احتمال دارد به الحاق رسمی کرانه باختری منتهی شود.
رژیم صهیونیستی اسرائیل

به گزارش خبرگزاری رسا، «مایکل لینک» کارشناس حقوقی سازمان ملل اعلام کرد، قبل از نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل درباره منازعه صهیونیستها و فلسطینیان در روز دوشنبه هفته گذشته، رژیم صهیونیستی گام‌هایی را برداشت که می‌نواند به الحاق رسمی کرانه باختری به اراضی اشغالی منجر شود.

لینک گفت: «بعد از سال‌ها تحرک اسرائیلی‌ها برای الحاق کردن بخش اعظمی از کرانه باختری از طریق توسعه شهرک‌سازی‌ها، ایجاد مناطق بسته نظامی و تدابیر دیگر، به نظر می‌رسد ( اسرائیل) به وضع قوانینی که می‌تواند به انضمام رسمی بخش‌هایی از کرانه باختری منجر شود، نزدیک شده است».

این کارشناس حقوقی سازمان ملل افزود: «این امر به مثابه نقض شدید قوانین بین‌المللی است و نباید تاثیر توسعه شهرک‌سازی‌های مستمر را به حقوق بشر نادیده گرفت».

طی چند سال اخیر، نگرانی‌های جامعه جهانی نسبت به تدابیر اسرائیل، که از سوی سیاسیون چپ‌گرای این رژیم اتخاد می‌شود، افزایش یافته است./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

ارسال نظرات