۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۵۷۰۸۱۴
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی خبر داد؛

فعالیت ۳۹ روحانی مبلغ در طرح نشاط معنوی امامزاده های خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: طرح نشاط معنوی با استفاده از ظرفیت ۳۹ نفر از روحانیان و مبلغان دینی در ۴۵ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
سیدمحمدجوادرئوف سیدنژاد

به گزارش خبرنگار حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در آیین افتتاح طرح نشاط معنوی در استان، اظهار داشت: طرح نشاط معنوی از امروز تا 31 مردادماه سال جاری در بقاع متبرکه شاخص استان و مساجد با محوریت بقاع استان اجرا می‌شود.

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت روحانیان، طلاب و مبلغان دینی در این طرح معنوی، افزود: در راستای پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی در اجرای این طرح از ظرفیت 23 مبلغ اعزامی، 13 مبلغ بومی و سه مبلغ مستقر در بقعه استفاده می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد یادآور شد: در حقیقت طرح نشاط معنوی در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی کشور و ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح، اضافه کرد: برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت، قرائت و آموزش قرآن، مفاهیم و حفظ، بیان احکام و مباحث اعتقادی، خیمه‌های معرفت، برپایی اردوهای یک‌روزه زیارتی، ورزشی و تفریحی به‌منظور آشنایی با بقاع متبرکه ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در این طرح است.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد بابیان اینکه این طرح برای دانش آموزان تمام پایه‌های تحصیلی اجرا می‌شود، ادامه داد: طرح تابستانی نشاط معنوی برای رده‌های سنی ابتدایی و متوسطه و در دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نهادهایی که در این طرح همکاری می‌کنند، تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی مساجد، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌های علمیه با اعزام مبلغان و روحانیان، آموزش‌وپرورش، بسیج و سازمان ورزش و جوانان ازجمله نهادهایی هستند که در برگزاری طرح نشاط معنوی همکاری می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در پایان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته طرح نشاط معنوی در سطح 42 بقعه متبرکه استان برگزار شد و حدود هشت هزار نفر در این طرح حضور یافتند؛ اما امسال با توجه به افزایش بقاع متبرکه مجری طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد بیشتری در این مراسم معنوی حضور یابند./9314/پ203/ب1

ارسال نظرات