۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۵۷۰۸۵۸

شانزدهمین جشنواره ملی«خوشنویسی رضوی» به میزبانی لرستان برگزار می شود

شانزدهمین جشنواره ملی«خوشنویسی رضوی» به مناسبت دهه کرامت و به میزبانی لرستان، در دو بخش‌ مسابقه و نمایشگاهی برگزار می شود.
جشنواره رضوی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، جشنواره ملی«خوشنویسی رضوی» به ‌مناسبت دهه کرامت و در بخش‌های مسابقه و نمایشگاهی در قالب‌های نستعلیق، شکسته ‌نستعلیق، ثلث و نسخ برگزار میشود.

بر اساس این گزارش، سبک زندگی اسلامی ایرانی با الهام از آموزه‌های رضوی، احادیث و روایات امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع)، اشعار و دل‌ نوشته شاعران و هنرمندان در حوزه فرهنگ رضوی، روایات منقول از معصومین(ع) در مورد امام رضا(ع) و امام موسی کاظم(ع) از محورهای برگزاری شانزدهمین جشنواره ملی«خوشنویسی رضوی» است.

گفتنی است، از بین آثاری که به دبیرخانه جشنواره خوشنویسی رضوی ارسال شده است، تعداد  ١٢١ اثر در خط  نستعلیق، ٧٣ اثر در خط شکسته، ٢٩ اثر در خط ثلث و ٢٢ اثر در خط نسخ و 160 اثر خوشنویس هستند، در مجموع  245 اثر در سامانه ثبت نام این جشنواره ملی ثبت شده است.

اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی 27 تیرماه جاری اعلام شده است و نمایشگاه مربوط به این جشنواره 27 تیر افتتاح و هفتم مرداد ماه دایر خواهد بود.

اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل ‌بیت(ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده‌ تر این عرصه معنوی از جمله اهداف برگزای این جشنواره ملی اعلام شده است.

گفتنی است، شانزدهمین جشنواره ملی خوشنویسی رضوی با همکاری استانداری لرستان، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع)، شهرداری خرم‌آباد، صدا و سیمای لرستان، مؤسسه فرهنگی و هنری سرزمین کاسیت، شعب انجمن خوشنویسان استان و حوزه هنری لرستان برگزار میشود./9451//۳۰۳/خ

 

ارسال نظرات