۱۹ تير ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۷
کد خبر: ۵۷۰۹۴۰
آیت الله سلیمانی هشدار داد؛

خطر خالی شدن شهرها از روحانیان

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که علمای بزرگی در طول تاریخ از قم خارج شدند و به شهرستان ها هجرت هجرت کردند، گفت: متأسفانه امروز شهرهای ما به تدریج از وجود روحانیان زبده در حال خالی شدن است و این خطر است.
آیت الله سلیمانی مراسم سالروز شهادت امام صادق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان دوشنبه شب در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) در بیت آیت الله نظری خادم الشریعه برگزار شد با اشاره به نقش برجسته امام صادق(ع) در گسترش اسلام ناب شیعی در جهان گفت: این امام همام از فرصت به وجود آمده در زمان فروپاشی بنیه امیه و عدم استقرار و قدرت سیاسی بنی عباس توانستند فکر اسلام ناب را صیقل داد.

وی افزود: امام صادق(ع) دانشگاهی ناب را بر طبق ذوق و سلیقه دانشجویان و نیاز جامعه بنا نهاده و دانشجویان بزرگی در این دانشگاه تربیت کننذ.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که علما و روحانیان امروز در حفظ میراث گرانقدر امام صادق(ع) نقش بسیار مهمی دارند، خاطرنشان کرد: علمای بزرگ در این مسیر تلاش ها و مجاهدت های بسیاری کردند تا دین و معارف اهل بیت(ع) ماندگار بماند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود با بیان این که انقلاب اسلامی به برکت فقیه نامدار، شجاع زمانه و دلاور مرد عصر امام خمینی(ره) به پیروزی رسید، تصریح کرد: در مسیر استحکام این انقلاب شخصیت های بزرگی به شهادت رسیدند که هر کدام در جایگاه خود جزء ارکان انقلاب بودند.

وی با اشاره به این که امروز دشمنان انقلاب اسلامی به ویژه آمریکا در تلاش هستند با فشارهای اقتصادی کشورمان را بحران مواجه کنند، خاطرنشان کرد: راه خنثی کردن توطئه های دشمنان وحدت و همبستگی در داخل است.

آیت الله سلیمانی با بیان این که هنوز تحریم های جدید آمریکا علیه کشورمان آغاز نشده اما مدتی است که شاهد شرایط نابسامانی در وضعیت اقتصادی و بازار ارز کشور هستیم، گفت: دشمن با جنگ روانی در تلاش است در داخل کشور بحران ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود با اشاره به این که علمای بزرگی در طول تاریخ از قم خارج شدند و به شهرستان ها هجرت هجرت کردند، افزود: متأسفانه امروز شهرهای ما به تدریج از وجود روحانیان زبده در حال خالی شدن است و این خطر است.

امام جمعه زاهدان با تأکید براین که باید دید نیاز کجاست آیا نیاز تنها قم، نجف و مشهد است، خاطرنشان کرد: مرزبانی اعتقادات مردم را باید روحانیت نخبه، خبره، کارامد و مقبول بر عهده داشته باشد.

وی با بیان این که یک زمانی در همین شهر ساری چند مجتهد وجود داشت، افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری ضرورت دارد که روحانیان از قم به شهرستان های خود هجرت کنند تا خلأ وجودی آنها در آنمناطق برطرف شود.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که برخی ها به ظاهر مسلمان هستند اما مسیر را گم کرده اند، افزود: امروز داعش به نام اسلام بزرگترین جنایت های قرن را مرتکب می شود اما از اسلام چیزی نمی دانند و مسیر را گم کرده اند. 

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان در ادامه سخنان خود به عملکرد امت اسلامی در برابر پیامبر و ائمه اطهار(ع) اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه امت اسلام فکر پیامبر وائمه اطهار(ع) را زیر پای گذاشته است، گفت: ما امت خوبی نبودیم چون اگر امت خوبی بودیم با امام حسین(ع) به افتخار خوشحالی یزید چنین کاری نمی کردیم.

آیت الله سلیمانی ادامه داد: ما اگر فکر اهل بیت(ع) را پاس می داشتیم نمی آمدیم خون سعیدی ها و غفاری ها را فدای چهار تا شعار کنیم که این شعار ها نیز ریختن آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که کمبودها و گرانی ها در کشور وجود دارد و دولت نیز وظیفه دارد زمینه اشتغال را در کشور فراهم کند، گفت: اما ما با یک سرمایه ای به عنوان نظام اسلامی که خون بهای هزاران شهید، گرفتاری و رنج امام راحل و خون بهای علمای بزرگی است که هر کدام در جای خود استوانه بودند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعضی ها تنها دور وجود خودشان می گردند، اما برخی ها نیز در دل خود می چرخند تا خدا و رضایت خدا چه باشد، افزود: امام صادق(ع) تبلور این تفکر است.

امام جمعه زاهدان با تأکید بر این که باید از تاریخ برای پاسداری از انقلاب عبرت گرفت، گفت: تردیدی نیست که بعضی ها تنها حول نفس و بعضی ها هم حول قلب هستند اما امام صادق(ع) فرمودند بعضی حول رب هستند و هر چه خداوند متعال بخواهد انجام می دهند.

وی با بیان این که ائمه اطهار(ع) دو حق بر گردن ما دارند، افزود: نخست این که ائمه اطهار(ع) علت غایی خلقت هستند و حق دیگر این که بقای ما به وجود آنها است.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با اشاره به این که آنهایی که برای انقلاب شهید دادند و رنج ها و سختی های بسیار را متحمل شده اند می فهمند که این انقلاب چگونه به دست آمده است، گفت: باید برای نسل جدید بازگو کرد که انقلاب اسلامی به همین آسانی به دست نیامده بلکه رنج و سختی های بسیاری برای به دست آوردن آن تحمل شده است.

آیت الله سلیمانی با بیان این که به برکت وجود اهل بیت(ع) عذاب را خداوند از ما دور می کند، افزود: ما به هدایت اهل بیت(ع) هدایت شدیم و ما به نور وجود آنها مسیر را پید کردیم و هر چه داریم به برکت وجود این بزرگواران است./۹۵۰/پ۲۰/ب۱

ارسال نظرات