۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۵۷۱۱۶۳
آیت الله علم الهدی:

کشف حجاب رضاخانی در راستای براندازی هویت فرهنگی ملل بود

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: آن چیزی که هویت و جریان فرهنگی کشور است همین پوشش می باشد که کشف حجاب براندازی هویت ایرانی اسلامی بود.
آیت الله علم الهدی | دومین اجلاسیه کمیسیون تخصصی شورای عالی حوزه علمیه خراسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم راهپیمایی روز عفاف و حجاب که امروز 21 تیرماه در حرم رضوی برگزار شد، با اشاره به قیام مسجد گوهرشاد که نقطه عزیمت مسئله حجاب در ایران است، گفت: در واقع حجاب به عنوان ارزش قرآنی و واجب دینی مورد توجه بانوان محجبه است.

وی در ادامه به تبیین حرکت نابکارانه و جریان استعماری رضاخانی درباره کشف حجاب پرداخت و اظهار کرد: بعد از جنگ جهانی دوم، غلبه بر کشورهای جهان سوم به عنوان تز توسعه قدرت استعمارگر مطرح بوده است.

براندازی هویت ملت ها به وسیله ابزار مدرنیزاسیون

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که مسیری که استعمار برای نفوذ بر کشورهای جهان سوم انتخاب کرد چیره شدن بر نیروی انسانی و منابع طبیعی است، بیان داشت: از جمله دیگر راهکارهای آنان برای رسیدن به این هدف، براندازی هویت ملت ها به وسیله ابزار مدرنیزاسیون در کشورهای جهان سوم بود.

وی با بیان اینکه آنها به این نتیجه رسیدند که با یک حرکت مدرنیزاسیون که به ملت ها تحمیل کنند می توانند به قدرت استعماری و نفوذ براین کشورها دست یابند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل در خط اجرایی شدن مدرنیزاسیون یعنی حاکم شدن اصول آن بر افکار و اندیشه ها متوجه شدند که چاره ای جز براندازی هویت فرهنگی ملل ندارند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به این مطلب که آنها به این نتیجه رسیدند که باید هویت ایرانی بودن را از ملت ما بگیرند تا بتوانند به اهداف استعماری خود دست یابند، تصریح کرد: از طرفی با توجه به اینکه ایران کشوری اسلامی است طبیعی است رسیدن به این هدف کار ساده و آسانی نیست.

کشف حجاب براندازی هویت ایرانی اسلامی بود

وی با بیان اینکه آنان در خط متلاشی سازی هویت ایرانی و اسلامی ما سرمایه گذاری کردند، ابراز کرد: در عین حال آن چیزی که هویت و جریان فرهنگی کشور است همین پوشش می باشد که کشف حجاب براندازی هویت ایرانی اسلامی بود.

آیت الله علم الهدی با تأکید بر این مطلب که چادر یک هویت ملی ایرانی است غیر از هویت دینی، بیان داشت: پوشش زنان قبل از اسلام به صورت یک چادر سفید بوده است که همه بدن آنها را می پوشاند و این نشانه ای از این واقعیت است که هویت ایرانی با هویت اسلامی گره خورده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه چادر لباس قرآنی است، تصریح کرد: در مقابل حرف قرآن نباید ایستاد و تلاش این است که با حفظ حجاب جلوی فساد گرفته شود و در عین حال با ناهنجاری ها مقابله شود.

علوم تجربی به علوم سکولار تبدیل شوند

امام جمعه مشهد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات رضاخانی که در جهت منافع و نوکری قدرت های غرب بوده است، اظهار کرد: کارنامه رضاخانی جز جنایت و ظلم و ستم و نوکری برای غرب هیچ چیز دیگری نداشته است.

وی با اشاره به تأسیس دانشگاه از سوی رضاخان گفت: در واقع رضاخان برای ایجاد سکولاریزم در آموزش کشور که آمیخته با دین نباشد دانشگاه را تأسیس کرد و این مراکز در واقع به عنان رقیبانی برای حوزه های علمیه از سوی رضاخان دایر شدند تا علوم تجربی به علوم سکولار تبدیل شوند و در واقع این امر فعالیتی در جهت خوش خدمتی به انگلیس و غرب بود./934پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات