۲۲ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۷۱۲۴۵
حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی:

به بهانه شادی و نشاط نمی توان ارزش ها را زیرپا گذاشت

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب گفت: مردم متدین، علما و مراجع نمی‌توانند در مقابل ناهنجاری ها آرام بنشینند؛ مسئولان باید عامل و مروج حجاب باشد نه اینکه بخواهند در قالب لایحه و مصوب قانون حجاب و عفاف را نقض کنند.
دعایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود دعایی عصر امروز در اجتماع مردمی حافظان حریم خانواده که در مصلای قدس قم به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، با اشاره به سالروز واقعه کشف حجاب از سوی رضاخان و شهادت بیش از دو هزار زن و مرد مؤمن گفت: مردم آن زمان به‌صورت جدی از حجاب و عفاف به‌عنوان یک پایگاه اجتماعی با خون خود دفاع کردند و بانوان امروزی هم باید باحجاب حامی و حفاظ خون این شهدا باشند.

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با بیان اینکه حجاب و عفاف اولین مطالبه و مطالبه جدی ملت ایران در انقلاب سال 57 بود، تصریح کرد: پس از انقلاب حجاب به‌عنوان یک خواست و قانون در کشور به تصویب رسید و امروز بعد از گذشت بیش از 30 سال از انقلاب جای تأسف و تعجب است که در عرصه حجاب و عفاف دچار ناهنجاری باشیم.

وی افزود: ازآنجایی‌که دشمن در عرصه جنگ فیزیکی موفق نشده است امروز از طریق جنگ فرهنگی و حذف حجاب و عفاف به دنبال تسخیر کشور از درون بوده و بانفوذ فرهنگی در خانواده به دنبال تغییر فرهنگ و تغییر نظام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با اشاره به این که عنصر حیا و عفت در سبک زندگی اسلامی ارزشی غیرقابل‌توصیف دارد، خاطرنشان کرد: بیش از 600 روایت بر مسئله حجاب و عفاف تأکیددارند و باید دقت کرد که عفت و حیاء یک ملکه نفسانی است که اجازه نمی‌دهد انسان تحت تأثیر شهوات و نفس قرار بگیرد و بر اساس روایات شریف‌ترین، نیکو‌ترین وبرترین عمل در دین اسلام حیا و عفت است.

وی با تأکید بر این که حجاب پس از معرفت به خداوند برترین گوهر عالم هستی است و خداوند به حجاب و حیاء مباهات می‌کند، ادامه داد: دشمن به دنبال بی‌ارزش کردن حجاب و چادر در جامعه ایرانی است به‌جای حمله نظامی به‌وسیله بمب و موشک با رواج فیلم‌های مستهجن به فرهنگ ایرانی و اسلام کرده و متأسفانه این حمله با سکوت مسؤولان مواجه شده درحالی‌که مسؤولان نسبت به این حمله دشمن آگاه هستند.

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با اشاره به این که به بهانه شادی و نشاط نمی‌توان قانونی الهی اسلامی و مردمی حجاب و عفاف را زیر پا گذاشت، گفت: عده‌ای به بهانه شادی و نشاط قانون حجاب و عفاف را زیر پا می‌گذارند و مسئولان نیز متأسفانه در قبال این قانون‌شکنی سکوت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی با بیان این که حضور زنان در ورزشگاه‌ها ناقض قانون حجاب است، تصریح کرد: به بهانه حقوق زن و حضور در ورزشگاه نمی‌توان قانونی را که خون هزار شهید  برای آن به زمین ریخته است را نقض کرد و جای تأسف که مسئولان نظام به‌جای تلاش برای ترویج حجاب و عفاف به دنبال حق ورود زنان به ورزشگاه‌ها و اختلاط با مردان نامحرم هستند.

وی با بیان این که گسترش فساد در اماکن عمومی، برگزاری مراسم عیاشی و هزاران عمل دیگر که نقض‌کننده قانون حجاب و عفاف است امری است که مردم متدین، علما و مراجع نباید در مقابل آن آرام بنشینند، گفت: ما معتقدیم که باید دوباره انقلاب بزرگی را آغاز کنیم و بستر این انقلاب حیا است، زیرا تمام مفسدین در این کشور افرادی بی‌حیا هستند.

دبیر جبهه فرهنگی عفاف و حجاب با اشاره به این که متأسفانه طلاق در کشور به مرز بحران رسیده است، تصریح کرد: بالا بودن نرخ طلاق برای کشوری که معتقد به فرهنگ مهدوی است زیبنده نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دعایی یادآور شد: حجاب، عفاف و حیا حافظ خانواده‌های ایرانی است و تنها باحجاب و عفاف است که می‌توان در جنگ فرهنگی حاضر بر دشمن پیروز شد./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات