۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۵۷۱۲۸۹
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

جوانان اهل محافظه کاری نیستند

سخنران برجسته دینی گفت: جوانان شاید در شنیدن حرف و سخنرانی حوصله‌ لازم را نداشته باشند، اما در میدان عمل به خصوص میدان‌های خطرناک همیشه پیش‌قدم و ریسک پذیر بوده و اهل حساب و کتاب و محافظه‌کاری نیستند.
مسعود عالی

به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین مسعود عالی خطیب برجسته حوزه علمیه در سخنرانی خود درباره مسأله جوانان و توانایی‌های آنها مطالبی را بیان کرد که در ذیل می آید.

جوانان، پیشقدم در میدان‌های خطرناک

جوانان شاید در شنیدن حرف و سخنرانی حوصله‌ لازم را نداشته باشند، اما در میدان عمل به خصوص میدان‌های خطرناک همیشه پیش‌قدم و ریسک پذیر بوده و اهل حساب و کتاب و محافظه‌کاری نیستند، چراکه جوان سبکبار بوده و تعلقات آنها نسبت امور دنیوی کم است.

از این رو در قیام انبیای الهی، این جوانان بودند که از پیامبران حمایت کرده و در پیشبرد نهضت، آنها را یاری می‌کردند.

پیامبر اکرم(ص) فرمودند؛ زمانی که من مبعوث شدم، جوانها بودند که من را قبول کرده و با من پیمان بستند، اما پیرمردها من را انکار کرده و قبول نکردند.

حقیقتا این‌کونه بود که اهل‌بیت طاهرین(ع) به جوانان میدان داده و حتی آن دسته از جوانانی که ظاهر مذهبی نداشته و با دیگران متفاوت بودند را نیز جذب کرده و مانع از طرد آنها می‌شدند.

جذب جوانان متفاوت، هنر است

هنر این است که با وجود ظاهر و روحیات متفاوت جوانان، بتوان آنها را جذب و وارد دستگاه اسلام کرد.

جوان هنگام عمل مرد اقدام و حتی در صحنه‌های خطرناک همیشه پیش‌قدم است، در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس به خوبی قابل مشاهده است که سن بزرگترین فرماندهان و نیروهای جنگ ما از 24 یا 25 سال بالاتر نبود.

از امیرالمؤمنین(ع) روایت است که در قیام امام زمان(عج) اصحاب ایشان جوان هستند و پیر در آنها نیست، مگر به اندازه نمک در غذا، البته منظور حضرت، اصحاب خاص است، چراکه توده‌های مردم یاران حضرت مهدی(عج) هستند./876/ت۳۰۳/س

ارسال نظرات