۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۳۷۶
مسوول دفتر آستان قدس رضوی آمل خبر داد؛

اعزام بیش از هزار زائر اولی به مشهد مقدس/ اعلام برنامه های دهه کرامت

کوهستانی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های دهه کرامت، گفت: خدمت صرفاً در حرم امام رضا(ع) تعریف نمی ‌شود و هر خدمتی به نیت و یاد امام رضا(ع) در هر نقطه ‌ای انجام شود آن فرد خادم است.
دفتر آستان قدس رضوی‌آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، احمد کوهستانی مسؤول دفتر آستان قدس رضوی آمل شب گذشته در نشست خبری با اشاره به فعالیت بیش از یکساله دفتر آستان قدس رضوی در شهرستان آمل و با بیان اینکه تغییرات ساختاری آستان قدس متناسب با رویکردهای جدید در حال انجام است تصریح کرد: با صدور این حکم از سوی مقام معظم رهبری، بررسی‌های زیادی صورت گرفت و تلاش شد که آستان قدس محلی برای اهداف بلندمدت و رسیدگی به حال محرومان و مستضعفین باشد.

وی با اشاره به ضرورت خدمت به مردم عنوان کرد: خدمت صرفاً در حرم امام رضا(ع) تعریف نمی ‌شود و هر خدمتی به نیت و یاد امام رضا(ع) در هر نقطه ‌ای انجام شود آن فرد خادم است.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی آمل با بیان اینکه در استان‌ ها سرپرستی آستان قدس وجود نداشت، خاطرنشان کرد: در همه استان ‌ها این سرپرستی ایجاد شد و در همه شهرستان ‌ها و شهرها توسعه پیدا کرد و این در حالی است که از طرف آستان قدس رضوی هیچ حمایت مادی از سرپرستی ‌ها در کشور صورت نمی ‌گیرد.

کوهستانی با اشاره به سرپرستی آستان قدس در استان ‌ها و شهرستان ‌های کشور بیان کرد: کار به‌ صورت عاشقانه و داوطلبانه انجام می‌ شود و حقوق مادی به آن ‌ها تعلق نمی‌گیرد بلکه این حقوق معنوی است.

وی با اشاره به این که تاکنون 277 نفر از آمل توانستند در سایت آستان قدس رضوی به عنوان خادم یاران ثبت کنند گفت: خوشبختانه این افراد توانستند دوره های اولیه خادم یاران را آموزش ببینند که برای 72 نفر پرونده به عنوان خادم یار پذیرفته شد و توانستند با پوشیدن لباس به امر خادم یار در حرم آقا رضا(ع) به زائرین خدمات ارائه دهند.

مسؤول دفتر آستان قدس رضوی آمل یادآورشد: سعی کردیم در اولین گام با کمک خیرین، بیش از هزار زائر اولی تحت پوشش بهزیستی را به مشهد مقدس اعزام کنیم.

وی همچنین از توزیع 800 سبدکالا با کمک خیرین، موسسات خیریه و آستان قدس رضوی به نیازمندان خبرداد و خاطرنشان کرد: برنامه ای در دست اقدام داریم تا بتوانیم کانون هایی که در امر کمک رسانی در تمام محلات شهر آمل فعالیت دارند را متمرکز کنیم و خدمات به نیازمندان واقعی را بهتر انجام دهیم.

کوهستانی از برنامه های این دفتر در دهه کرامت از قبیل برگزاری جشن در هشت مسجد شاخص شهر آمل، برگزاری جشن میلاد امام رضا(ع) در مسجد امام رضا(ع)، آذین بندی شهر، برگزاری موکب شادی، اختصاص12 نانوایی جهت توزیع نان صلواتی، عطرافشانی مزار شهدا، ختم صلوات خاصه امام رضا(ع) در بقاع شاخص شهرستان، اعزام 3 دستگاه اتوبوس از زائران به مشهد مقدس، توزیع 110 کالای اساسی در میان نیازمندان، تهیه و اهدای 40 جهیزیه عروس و استقبال از گروه کاروان پرچم متبرک امام رضا(ع) در شهرستان همراه با اجرای برنامه های شاخص در سطح شهرستان و... مطالبی را عنوان داشت./1314/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات