۲۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۷۱۶۶۳
آیت‌الله دریاباری:

حفظ عفت و پاکدامنی ضامن ترقی و سلامت جامعه است

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه حفظ عفت و پاکدامنی ضامن ترقی و سلامت جامعه است، گفت: بدحجابی و بی حجابی صفت وفاداری را در جامعه نابود می‌کند و عامل اصلی افزایش طلاق به شمار می‌رود.
آیت الله سید عنایت الله دریاباری

آیت‌الله سید عنایت‌الله دریاباری تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت عفاف و حجاب، گفت: در همه ادیان مردان و زنان به داشتن حجاب توصیه می‌شوند.

وی افزود: بنابراین تنها اسلام نیست که به داشتن حجاب اصرار دارد اما این حجاب از نظر کمی و کیفی در ادیان مختلف متفاوت است.

آیت‌الله دریاباری با تاکید بر اینکه آیات و روایات فراوانی زنان را به داشتن حجاب تشویق می‌کند، ابراز کرد: حجاب به انسان و خانواده تقدس می‌بخشد، هر جا که حجاب است تقدس نیز هست بنابراین حجاب از ضروریات اسلام است.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) چادر را حجاب کامل و برتر بیان کرد و اظهار داشت: پوششی برتر از چادر برای بانوان وجود ندارد که ما بتوانیم آن را به زنان معرفی کنیم. چادر یک حجاب کامل و اصالتی ایرانی دارد و از قدیم وجود داشته و یک چیز جدید و نویی نیست.

وی ادامه داد: گاهی مشاهده می‌شود برخی می‌خواهند پوشش دیگری جایگزین چادر کنند اما در حقیقت آنان نمی‌توانند پوششی بهتر از چادر را بیابند. چادر همه اندام بانوان را می‌پوشاند و باعث ترقی آنان می‌شود.

آیت‌الله دریاباری با بیان اینکه اصل هر خانواده بر مبنای تقدس است و اگر این تقدس نباشد بنیاد خانواده از هم فرو می‌پاشد، عنوان کرد: اگر در یک جامعه بدحجابی حاکم باشد نمی‌توان از آن جامعه انتظار تعهد داشت بنابراین بدحجابی و بی حجابی صفت وفاداری را در جامعه نابود می‌کند.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) ادامه داد: انسان مقدس و با مرام می‌تواند به عهد و قول خودش وفادار باشد برای همین در جامعه‌ای که فساد وجود دارد هیچ تعهدی مشاهده نمی‌شود از این رو بی تعهدی مهمترین عامل اصلی در فروپاشی خانواده‌ها به شمار می‌رود.

وی در پایان داشتن عفاف و پاکدامنی را برای بانوان جوان بسیار مهم دانست و خاطرنشان کرد: زنان عفیف و پاکدامن در جامعه بسیار موفق هستند چنین بانوانی به راحتی می‌توانند جامعه را بسازند و مردان آن جامعه را به تعالی برسانند./813/ت302/ب1

ارسال نظرات