۱۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۶
کد خبر: ۵۹۶۷۲۱
مدیر حوزه علمیه فیروزکوه:

هواداران داخلی اندیشه آمریکایی از حرکت انقلابی خسته شده اند

هواداران داخلی اندیشه آمریکایی از حرکت انقلابی خسته شده اند
مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه هواداران اندیشه آمریکایی در خوشبینانه‌ترین حالت مقهور قدرت مذاکره با غرب شده اند، گفت: آن‌ها از حرکت انقلابی خسته اند.

حجت الاسلام سید محمد دریاباری مدیر حوزه علمیه امام صادق (ع) فیروزکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، نگاه سیاستمداران آمریکایی به ایران را ۲ گونه دانست و گفت: عده‌ای که شبیه نئونازی‌ها به دنبال خشونت و برتری در مواجهه با ملت‌های دیگر هستند، از نگاه این دسته آمریکایی‌ها که ایران را نگهبان و خادم منافع خود در منطقه می‌دانستند و از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون چندین بار تحقیر شده اند، تعامل و روابط بین الملل وجود ندارد و آن‌ها تا ذلت ایران را با تسلیم و تجزیه حس نکنند، کوتاه نمی‌آیند.

وی ادامه داد: اما عده‌ای دیگر که که منافع مطلق و پایگاه ژئوپلتیک خود را از جانب انقلاب اسلامی از دست رفته می‌بینند کماکان امید به بازگشت روابط گذشته دارند و ژست متمدنانه‌ای سعی می‌کنند مبادی به آداب رفتار کنند.

مشکلات کشور با همت مسؤولان و مردم حل شدنی است
استاد حوزه با ابراز اینکه محدوده سازش با نظامی که شامل این ۲ تفکر است واضح است، افزود: مشکلات کشور نیز با راهبری تیزبین و دقیق رهبر معظم انقلاب و همت مسؤولین و مردم حل خواهد شد.

وی با اشاره به آن‌هایی که همچنان بر طبل مذاکره با آمریکا می‌کوبند، گفت: مذاکره کنندگان برجامی مسؤولیت شکست برجام را جناح سیاسی رقیب می‌دانند و می‌گویند اگر آزمایش‌های موشکی رخ نمی‌داد یا اجناسی مثل خودرو‌های آمریکایی در گمرک برگشت نمی‌خورد و بهانه‌های دیگر، امروز برجام سرگذشت دیگری داشت.

‌نمی‌توان به دولت‌هایی متخاصم حسن ظن داشت
این مقام مسؤول اضافه کرد: این دوستان در خوشبینانه‌ترین حالت، مقهور قدرت مذاکره با غرب شده اند یا از حرکت انقلابی برای رشد ایران در چارچوب جمهوری اسلامی خسته شده اند.

وی با بیان اینکه هواداران اندیشه آمریکایی علی رغم تشدید تحریم ها، کماکان دنبال سازش با آمریکا و اروپا هستند، اظهار داشت: این افراد آمریکا را قدرت محض در روابط بین الملل می‌دانند از این رو آن‌ها برای خلاصی از مشکلات درونی نیز متوسل به سبک کردن خصومت آمریکا می‌شوند و برای حل بحران‌های اقتصادی درونی نیازمند امان نامه در روابط خارجی هستند.

کوته نظری آفت روابط خارجی است
مدرس حوزه علمیه قم اذعان کرد: اساساً امروز کوته نظری آفت روابط خارجی است و طبیعی است که هر قرارداد بین المللی یک فلسفه و هدف میانه و دوربرد دارد و نمی‌توان نسبت به دولت‌هایی که در تخاصم با ایران از هیچ امری نگذشتند، حسن ظن داشت.

وی با اشاره به عنوان سازمان بین دولتی گروه ویژه اقدام مالی، گفت: اصل FATF که متشکل از ۱۲۰ کشور است و در راستای مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم CFT با هم همکاری می‌کنند یک امر بسیار مثبتی است که ما نیز به دنبال آن هستیم.

مدیر حوزه علمیه فیروزکوه در ادامه افزود: اما این مسأله به این عنوان منتهی نمی‌شود بلکه تعریف پولشویی و تروریسم در قانون اساسی جمهوری اسلامی با ناظران سازمان متفاوت بوده و انگیزه‌های مقابله ناظران FATF مخصوصاً سعودی و رژیم صهیونیستی با جمهوری اسلامی ایران تاکنون خصمانه بوده است، از این رو بنا به قول وزیر محترم امور خارجه نیز هیچ تضمینی وجود ندارد تا دشمنان این آب و خاک با این حربه بر ایران عزیز بتازند.

حجت الاسلام دریاباری در پایان با اشاره به زیاده خواهی اروپا و پیش شرط گذاشتن برای تصویب FATF از سوی ایران، به یک حکایت تاریخی اشاره کرد و گفت: گویند مردی تکه گوشتی را خرید و به خانه برد ناگهان گربه‌ای گوشت را دزدید و خورد، آن مرد به گربه گفت حالا که تو گوشت را خوردی من هم تورا می خورم، گربه پاسخ داد گوشت من بر تو حرام هست و نمی‌توانی مرا بخوری، مرد نیز گفت تو را با خودم به بیابان می برم و وقتی مضطر شدم و از شدت ضعف، ترس جان داشتم از روی اضطرار تو را حلال می‌کنم و امروز هم احتمالاً حکایت این معاهدات نیز اینچنین هست که برخی از مسؤولان با بی تدبیری، نظام و مردم را به اضطرار می‌رسانند و سپس چاره‌ای به تن دادن به اینگونه معاهدات باقی نمی‌ماند./۸۰۴/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
سید رحیم موسوی
Iran (Islamic Republic of)
۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴
متاسفانه مقامات کشور ما درحال حاضر دنیا را به عاقبت ترجیح میدهند انگار نه انگار آخرتی وجود دارد
0
0