۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۶
کد خبر: ۵۷۰۵۹۳
آیت‌الله دریاباری:

وابستگی به نفت مانع پیشرفت اقتصادی است

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) با بیان اینکه درآمد اصلی ایران از نفت است، گفت: علاج تهدید نفتی آمریکا، کلام رهبر انقلاب است که فرمودند مسؤولان باید تلاش کنند کشور از وابسته بودن به نفت خارج شود.
دریاباری

آیت‌الله سید عنایت‌الله دریاباری تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره عملکرد مسؤولان در رفع بحران اقتصادی کشور، گفت: بحران اقتصادی امروز جامعه دلایل داخلی و خارجی فراوانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه مسؤولان در همه عرصه‌های اقتصادی باید به پیشرفت همه جانبه کشور توجه کنند، ابراز کرد: همه می‌دانند کشور ایران دشمنان فراوانی دارد بنابراین در همه زمینه‌ها به ویژه در مساله اقتصاد باید مقتدر و قدرتمند بود.

آیت‌الله دریاباری با بیان اینکه کشورهایی امثال آمریکا، انگلیس و فرانسه از دیرباز ایران را برخلاف سایر کشورها لقمه‌ای لذیذ و پرمنفعت می‌دیدند، اظهار داشت: سالها است که این کشورها نتوانسته‌اند ذخایر و ثروت ایران را تصاحب کنند از این رو دشمنی آنان با ایران قدمتی طولانی دارد.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) تحریم‌ اقتصادی را یکی از هزاران تحریم دشمن علیه ایران دانست و گفت: امروز دشمنان می‌دانند که نمی‌توانند با جنگ نظامی با مردم ایران مقابله کنند بر همین اساس دست به تحریم‌ ایران زده‌اند تا از این طریق به منافع خودشان دست یابند.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان در طول تاریخ همیشه با محاصره دشمنان مواجه بودند و در نهایت پیروز شدند، بیان داشت: تحریم همان محاصره است تا از این طریق مردم تسلیم خواسته آنان شوند.

آیت‌الله دریاباری ادامه داد: امروز آقای ترامپ ایران را تهدید می‌کند که من کاری می‌کنم تا ایران نتواند نفت خود را صادر کند هر چند رییس جمهور کشورمان پاسخ او را داد اما در عین حال آنان مساله صدور نفت را مورد فشار قرار خواهند داد.

تولیت مدرسه علمیه امام صادق(ع) در ادامه خاطرنشان کرد: درآمد اصلی ایران از نفت است بنابراین علاج تهدید آمریکا همان کلام رهبر معظم انقلاب است که فرمودند مسؤولان باید تلاش کنند کشور را از وابسته بودن به نفت خارج کنند./813/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات