۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۵۷۱۷۵۰
تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه:

قرآن بر همه کتب آسمانی جامعیت دارد

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) گفت: مرحوم علامه طباطبائی می‎فرمایند معنویت در همه ادیانها هست و کسی نمی‌تواند در معنویت شبه ایجاد کند. در مکتب اهل بیت(ع) حرف نهایی زده شده و قرآن نازل بر حق است.
جازاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه، چهارشنبه در مسجد الرضا(ع)، گفت: آیه ۴۸ سوره مائده از آیات مهمی است که بخشی از مفاد آن به برخی از سوالات و شبهات پاسخ داده است، این آیه شریف درباره رسالت پیامبر سخن به میان می‌آورد.

وی افزود: خداوند در این آیه می‌فرماید: ای پیامبر ما برای تو قرآن را نازل کردیم این کتاب کتب پیشین را تصدیق می‌کند، حافظ و نگهبان آنهاست، قرآن بر آنها غلبه دارد حکم کن در بین آنها به آنچه که به تو وحی شد و این وحی به جانب تو واقعیت است.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی ادامه داد: خداوند می‌فرماید: ما از جمع شما فرقه های گوناگون ایجاد کردیم اگر خدای میخواست شما را در یک مکتب قرار میداد در صورتی که بنای پروردگار آزمودن شماست؛ سپس دستوری به پیامبر و دیگر ادیان می‌دهد وی می‌فرماید: تلاش کنید اختلاف‌ها را رعایت کنید.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) با بیان اینکه این آیه مواد متعددی را بیان می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد، ابراز کرد: خداوند در این آیه به بحث نزول حقانیت قرآن اشاره دارد منظور از حقانیت جامعیت قرآن و آنچه لازم و نیاز بشر به شمار می‌رود مراد است.

وی با بیان اینکه در مقابل پیامبر دو کتاب تورات یهودیدت و انجیل مسیحیت قرار داشت، گفت: ما معتقدیم بخش‌هایی از انجیل و تورات درست و دست نخورده است و آن مربوط به بخش‌هایی می‌شود که درباره حق بودن خدا و پیامبران گفته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین جازاری معمویی بیان داشت: خداوند به پیامبر فرمان می‌دهد اگر میخواهی بین طوایف حکم کنی وقتی که به سراغت آمدند بر اساس همین قرآن حکم کن، زیرا اگر بر قرآن حکم کنی نمیتوان گفت انجیل و تورات بر علیه قرآن است؛ همین الان در دین اسلام غیر از شیعه و سنی قریب به ۱۳ و ۱۴ مذهب زنده وجود دارد.

تولیت مدرسه علمیه ثامن الائمه(ع) عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبائی میفرمایند معنویت در همه ادیانها هست و کسی نمیتواند در معنویت شبه ایجاد کند و در مکتب اهل بیت(ع) حرف نهایی زده شده است و قرآن نازل بر حق است./813/پ203/ب1

ارسال نظرات