۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۵۷۲۱۴۶

امامزادگان غریب

در شهرستان شهرری نزدیک به ۴۰ امامزاده وجود دارد که تعدادی از آنها در روستاهای خالی از سکنه قرار دارند و امروز زائران کمی به زیارت آنها می روند.
امامزاده عبدالرحمان

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام خانی معاون فرهنگی اداره اوقاف شهرری در مورد برنامه های آستان امامزادگان آن منطقه، ابراز داشت: در دهه کرامت برنامه های مختلفی در امامزادگان شهرری برگزار می شود. برنامه اصلی این دهه در روز ۲۷ تیرماه در آستان امامزاده ابراهیم و اسماعیل برگزار شد که بیشتر مسئولان شهر در آن حضور داشتند و با حضور علما، غبارروبی و عطرافشانی ضریح مطهر انجام شد‌.

وی افزود: همچنین به مناسبت روز دختر آستان امامزاده هادی و بی بی زینب میزبان خانواده معزز شهدا بود و به نحو شایسته از این عزیزان تجلیل شد. همچنین به دختران برگزیده این شهر که نامشان معصومه بود جوایزی اهدا شد.

وی در ادامه افزود: در ۳۱ تیرماه مراسم غبارروبی امامزاده ابوالحسن شهرری بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می شود و در آن برنامه اعضای اصفاف و بازاریان شهر تهران حضور دارند.

خانی در ادامه افزود: در شهرری ۴۰ امامزاده وجود دارد که تعدادی از آنها در روستاهایی است که دیگر امروز به دلایل مختلف خالی از سکنه شده اند و زائران کمی دارند. اداره اوقاف با کمک مردم در تلاش است تا به ساخت و ساز و مرمت بقاع و آستان امامزادگان بپردازد که به لطف خدا و با همت مردم کار جلو خواهد رفت./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات