۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۵۷۲۳۱۲
قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

جشنواره امام رضا جنبه نهادسازی بین المللی دارد

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که جشنواره امام رضا(ع) به صورت مردمی است و دولت ها و نهادهای حکومتی کمترین اثر را بر آن دارند، گفت: به همین دلیل در حوزه دینی به هر میزان که فعالیت های مردمی جلوه بیشتری پیدا کند، توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.
حسین انتظامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حسین انتظامی، قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه شانزدهمین دوره جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) که با حضور مسؤولان کشوری و استانی شامگاه سه شنبه دوم مرداد در مشهد برگزار شد، گفت: اگر این جشنواره سال به سال توسعه پیدا می کند و مورد استقبال است با تأییدات امام رضا(ع) است.

دلایل نامگذاری جشنواره امام رضا به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور

وی در ادامه درباره اینکه جشنواره امام رضا(ع) بزرگترین رویداد فرهنگی کشور محسوب می شود به بیان دلایل چندگانه این امر پرداخت، گفت: این جشنواره با دلایل مختلف به لحاظ ساختار شبکه ای در سراسر کشور اجرا می شود و در عین حال گستره زمانی فراوانی دارد.

انتظامی با بیان اینکه ازدیگر دلایل نامگذاری این جشنواره به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور می توان به تنوعی موضوعی گسترده و بسیط آن اشاره کرد، گفت: این جشنواره شمول گسترده موضوعی دارد و وجه بی بدیل آن همین موضوع است.

قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که جشنواره امام رضا(ع) به صورت مردمی است و دولت ها و نهادهای حکومتی کمترین اثر را بر آن دارند، تصریح کرد: به همین دلیل در حوزه دینی به هر میزان که فعالیت های مردمی جلوه بیشتری پیدا کند، توفیقات بیشتری حاصل خواهد شد.

دستاوردهای جشنواره امام رضا

وی در ادامه درباره دستاوردهای این جشنواره به استعدادیابی و حضور و رقابت چهره ها به لحاظ ساختار مردمی و امکان استعداد یابی در جهت گسترش فرهنگ و فراهم سازی و نوعی نهادسازی فرهنگی در آن اشاره کرد و گفت: از این جهت جشنواره امام رضا(ع) جنبه نهادسازی بین المللی دارد و در عین حال این رویداد فرهنگی نشانه و عامل انسجام دستگاه های فرهنگی است.

انتظامی با تأکید بر این مطلب که  فعالیت های فرهنگی کار بخشی نیست، بیان داشت: به این جشنواره باید نگاه عمیق تری شود بدین معنا که سبک زندگی مردم به هر میزان که به سلوک ائمه اطهار (ع) نزدیک تر شود، راه نجات است./934/پ203/ب1

ارسال نظرات