۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۷۲۳۴۹

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه خواهران تغییر کرد

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور که چند ماهی است مدیریت حوزه های علمیه خواهران را به دست گرفته، در تازه ترین تغییر، معصومه ظهیری را جایگزین حجت الاسلام اسکندری در معاونت تبلیغی و فرهنگی این مرکز کرد.
معرفی معاون جدید فرهنگی حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور که چندماهی بیشتر از انتصاب وی به عنوان مدیر حوزه های علمیه خواهران نمی گذرد، در ادامه تغییراتی که در این مرکز آغاز کرده است، این بار حکم معاونت فرهنگی حوزه علمیه را برای سرکار خانم ظهیری صادر و وی را جایگزین حجت الاسلام اسکندری کرد.

وی پیش از این نیز در سخنرانی های خود از واگذاری امور به بانوان در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، مراسم تودیع و معارفه معاون سابق فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین بهجت‌پور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد.

در این مراسم از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری تقدیر و خانم معصومه ظهیری به عنوان معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران معارفه شد.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین رضا اسکندری اظهار کرد: از اینکه توفیق شد مدتی در حوزه‌های علمیه خواهران مشغول به خدمت‌رسانی باشم بسیار خوشحالم و امیدوارم که اقدامات انجام شده مورد رضایت خداوند و حضرت حجت (عج) باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی و اقدامات همواره باید حکمیانه و براساس نیازهای زمان باشد و در این مدت تلاش ما بر این بود که تمام اقدامات و طرح‌ها با بررسی‌های دقیق علمی اجرایی شود به همین دلیل نیز برای اجرای طرح‌ها، کارشناسی‌های دقیق صورت می‌گرفت به عنوان مثال نظام تربیتی مشاوران حدود یک سال مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پس آن اجرایی شد.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: خوشبختانه در این مدت با کارشناسی‌هایی که انجام شد، مسیر خوبی ترسیم شد و امیدوارم که خانم ظهیری بتوانند این مسیر را ادامه دهند و در اجرای طرح‌ها موفق باشند.

وی ادامه داد: تمام اقداماتی که در سال‌های اخیر انجام شد، براساس یک نظام تربیتی و هدفی واحد بود و ما یک مسیر و هدف را دنبال می‌کردیم و سعی می‌کردیم که مرحله به مرحله به هدف خود نزدیک شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه سرانه مطالعه در حوزه‌های علمیه خواهران بیشتر از حوزه‌های علمیه برادران است عنوان کرد: براساس آخرین آمار حدود ۲۰ هزار نفر از طلاب حوزه‌های علمیه خواهران در طرح‌ سیر مطالعاتی شرکت‌ کرده‌اند و این مسئله بسیار ارزشمند است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره قرآنی حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر مواردی است که در سال‌های اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته و براساس آخرین آمار حدود ۱۲ هزار نفر در این جشنواره شرکت کردند.

معاون سابق فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران بیان کرد: نظام تبلیغی از دیگر اقداماتی بود که اهمیت بسیار زیادی داشت و در نهایت این نظام نیز به تصویب رسید.

وی با تأکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه خواهران در مسائل فرهنگی و تبلیغی ابراز کرد: فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران در سال گذشته بی‌نظیر بود و می‌توان به‌جرئت گفت که هیچ نهادی در کشور ظرفیت و تأثیرگذاری حوزه‌های علمیه خواهران را ندارد و یقین دارم اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود، بسیاری از آسیب‌های اجتماعی برطرف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری با بیان اینکه باید ظرفیت‌ حوزه‌های علمیه خواهران در کشور معرفی شود گفت: گزارش فعالیت‌های انجام شده در حوزه‌های علمیه خواهران خدمت مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است و ایشان نیز تأکید کرده‌اند که مسئولان باید از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کنند.

وی با اشاره به نظام دانش‌آموختگان گفت: نظام دانش‌آموختگان طرحی است که حدود یک سال پیش اجرایی شد و اقدامات بسیار خوبی نیز در این زمینه انجام شده است؛ همچنین با نهاد‌های مختلف آموزشی از جمله آموزش و پرورش نیز تعامل و همکاری‌های در این زمینه صورت گرفته است و بستر بسیار خوبی فراهم شده است تا از ظرفیت‌ دانش‌آموختگان در نهاد‌ها و دستگاه‌های مختلف استفاده شود.

معاون سابق فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه تاکنون توانمندی حدود ۱۳ هزار نفر از دانش آموختگان حوزه‌های علمیه خواهران احصا شده است گفت: در حال حاضر می‌توانیم از دانش‌آموختگان براساس توانمندی و تحصیلاتی که دارند استفاده کنیم و این مورد نیز از ظرفیت‌های است که باید مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: اعتقاد دارم که نظام تبلیغی و فرهنگی ما باید تربیت محور باشد چراکه هدف همه پیامبران و معصومین (ع) نیز تربیت انسان‌ها بوده است لذا تمام اقدامات انجام شده نیز در همین راستا بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری گفت: در بسیاری از مواقع اقداماتی انجام شده است که برخی افراد به دلیل عدم تخصص و علم کافی اظهار نظرها منفی و مخالفت‌هایی کرده‌اند و این امری طبیعی است اما باید تلاش شود تا افرادی که مربوط به موضوع هستند، اطلاع و علم لازم در خصوص موضوع داشته باشند بنابراین باید این مشکل نیز برطرف شود تا حرکت روان‌تر شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم که همواره در مسیری گام برداریم که مورد رضایت الهی و اهل بیت(ع)‌ باشد و بدون تردید اگر مسیر حرکت ما این‌گونه باشد، مخالفت‌ها تأثیری بر اراده ما نخواهد داشت و مطلوب حاصل می‌شود.

در ادامه خانم ظهیری ضمن تبریک ولادت امام رضا (ع) و ایام دهه کرامت گفت: خدمت کردن سنگر است و همواره استمرار دارد و تنها سنگر‌ها است که تغییر می‌کند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌ها و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمین اسکندری افزود: معاونت فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران امانتی است که به بنده سپرده شده است و امیدواریم که در این سنگر موفق باشم.

معاون فرهنگی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: ارائه برنامه‌های فرهنگی کاری بسیار گسترده و وسیعی است که امیدواریم با همکاری و تعامل با همکاران این مسیر را به‌گونه‌ای ادامه دهیم که مورد رضایت اهل بیت (ع) باشد. /۹۲۴/د۱۰۳/ج

ارسال نظرات