۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۷۲۸۱۹
استاد حوزه علمیه:

تبیین اهداف قیام عاشورا مهم‌ترین رویکرد روحانیان در ماه محرم باشد

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: باید تشریح و تبیین اهداف قیام عاشورا و فلسفه حرکت اباعبدالله الحسین (ع) رویکرد اصلی فعالیت روحانیان و مبلغان در مراسم عزاداری ماه محرم باشد.
عزاداری محرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد اسدی، استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با طلاب و روحانیان مبلغ اعزامی به مراسم ماه محرم، اظهار کرد: روحانیان مبلغ وظیفه دارند با استفاده از فرصت منابر و مجالس عزاداری ماه محرم، مردم را با فلسفه و هدف اصلی قیام کربلا بیش از پیش آشنا کنند.

وی با تأکید بر هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ برای رعایت شئون عزاداری در مراسم ماه محرم، افزود: باید برنامه‌ریزی ایام عزاداری ماه محرم به نحوی صورت گیرد که اهداف قیام عاشورا و مهم‌ترین آن برپایی نماز اول وقت عملی و در تمامی مراسم عزاداری پیاده‌سازی شود.

حجت‌الاسلام اسدی افزود: برپایی نماز اول وقت بزرگ‌ترین معروف است؛ ازاین‌رو باید تمامی عزاداران قبل از اذان مراسم عزاداری را تعطیل و با حضور باشکوه خود در نماز اول وقت، عزاداری خود را کامل کنند.

وی با تأکید بر روحانی محور بودن فعالیت هیئات مذهبی، تصریح کرد: هیئت مذهبی یک پایگاه متمرکز فرهنگی بوده و ضروری است محوریت فعالیت‌های آن با هدایت روحانی مبلغ باشد.

حجت‌الاسلام اسدی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در مساجد و حسینیه‌ها، اظهار کرد: باید متولیان مساجد و حسینیه‌ها خوش‌برخورد بوده و اختلافات سلیقه‌ای را در مساجد کنار بگذارند تا بتوانند با ایجاد هیئت‌های مذهبی و نگاه داشتن جوانان و نوجوانان در این‌گونه فعالیت‌های مذهبی، زمینه‌های رشد و تقویت باورهای آنان را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، با یادآوری جایگاه امر به معروف و نهی از منکر، گفت: در دستورات الهی ابتدا امر آمده؛ ازاین‌رو باید ما معروف را بشناسیم و دیگران را به انجام آن امر کنیم.

این استاد حوزه علمیه تصریح کرد: از طریق امر به معروف و نهی از منکر دستورات انسان‌ساز اسلام به کالبد جامعه تزریق می‌شود./9314/پ۲۰۳/ب۲

ارسال نظرات