۰۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۷۲۸۵۷
آیت الله سبحانی:

دانشجویان دانشگاه رضوی پاسخگوی شبهات جامعه باشند

حضرت آیت الله سبحانی گفت: دانشجویان دانشگاه رضوی باید همچون ائمه اطهار(ع) با باطل های موجود در جامعه مبارزه کنند و پاسخگوی شبهات جامعه باشند.
سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در دارالقرآن علامه طباطبائی

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حضرت آیت الله سبحانی در جمع دانشجویان دانشگاه رضوی گفت: مایه شرف و خوشحالی بنده است که در محضر امام رضا(ع) در دانشگاه علوم اسلامی رضوی حاضر شده ام چرا که این دانشگاه سوابق درخشانی در تربیت شاگردانی انقلابی داشته است.

وی افزود: قرآن سه راه تبلیغ را به شاگردان مکتب امام صادق ارائه داده است که اولین آن تبلیغ با سخن حکیمانه است و منظور از سخن حکیمانه سخنی است که مستدل و بر پایه عقل باشد و استحکام لازم را دارا باشد و مطمئن باشید کسانی که اهل تفکر هستند این گونه سخنان را می پذیرند.

حضرت آیت الله سبحانی به راه های دیگر تبلیغ توسط مبلغان اشاره و تصریح کرد: راه دوم مبلغینی که از راه مستحکم و حکیمانه نمی توانند بهره ببرند اما به خوبی می توانند با عاطفه سخن بگویند و و جدان مردم را بیدار سازند اما راه سوم راهی است که اگر کسی در مقابل شما سخن مخالفی گفت شما با کمال ادب و جدل احسن با او برخورد کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در دعوت ها ابتدا خود را در مقام و هم شان افراد جاهل قرار می دهد و جاهلان را به حق دعوت می کند اما پیامبر اکرم(ص) به گونه ای سخن می گفتند که قرائنی مشخض بود حق با پیامبر گرامی اسلام است.

این مرجع تقلید اظهار کرد: در طول تاریخ میان حق و باطل جدال وجود داشته است و ائمه ما در هیچ دوره ای در مقابل باطل سکوت نکرده اند و اوج جدال میان حق و باطل در دوران امام صادق(ع) بوده است چرا که در این زمان تمدن اسلام با تمدن دیگر مذاهب برخورد کرد و شبهه های زیادی برای مسلمانان بوجود آمد.

حضرت آیت الله سبحانی به وظایف دانشجویان رضوی اشاره و ابراز کرد: دانشجویان دانشگاه رضوی باید همچون ائمه اطهار(ع) با باطل های موجود در جامعه مبارزه کنند و پاسخگوی شبهات جامعه باشند و باید همچون امام رضا(ع) نگهبان عقاید مردم باشند و از راه های احسن برای مجادله با جاهلان و دانشمندان ادیان دیگر استفاده کنند.

وی افزود: دشمنان جمهوری اسلامی به دشمنی خود ادامه می دهند اما دانشجویان رضوی باید مطروحات را مطالعه کنند و در هر درجه از علم باشند برای مبارزه با عقیده های باطل تلاش کنند و دانشگاه فعالیت های خود را باید برای تربیت این گونه از افراد قرار دهد.

استاد برجسته حوزه علمیه اذعان کرد: دانشگاه باید در جهت پر کردن خلا تبلیغ تلاش کند و باید مبلغینی را تربیت کند تا تمام شرایط تبلیغ و نحوه تبلیغ موفق را بدانند تا بتوانند در این زمینه موفق باشند و حتی دانشگاه رضوی می تواند رشته تبلیغ را به رشته های خود اضافه کند.

حضرت آیت الله سبحانی تصریح کرد: در سال های 1328 تا 32 توده ای ها سعی کردند تا جوانان را جذب کنند و تا حدودی نیز در این زمینه موفق بودند و حتی توانستند به قسمت هایی از ارتش نفوذ کنند که بنده با گروهی دیگر از علما سعی کردیم با جهاد علمی در مقابل عقاید باطلشان مقابله کنیم.

این مرجع تقلید در پایان سخنان خود با توصیه به دانشجویان رضوی گفت: هم جوان هستید و هم شرایط بسیار خوبی فراهم است چرا که شما از شرایط علمی و اساتید خوبی برخوردار هستید اما زمان ما به هیچ وجه امکانات این گونه نبوده و شرایط بسیار سختی را تجربه کرده ایم پس باید تمام تلاش خود را در زمینه های علمی به کار ببرید./۸۶۱/د۱۰۳/ب1

ارسال نظرات